devolo dLAN Magic 2 draait tot nu toe behoorlijk goed - nieuw netwerkonderdeel als disruptor
Ik heb een Devolo dLAN Magic 2 en volgens de devolo Cockpit haal ik waarden van 125 tot 300 mbit/s tussen de 4 geïnstalleerde adapters (waarvan één op de router, 2x met wifi, 1x alleen LAN over 3 verdiepingen). Alles is correct geïnstalleerd zonder stekkerverbindingen voor de Devolo adapters, maar ook zonder me zorgen te maken over de fasen etc. So far so good - tevreden. So far so good - tevreden. Nu heb ik een externe voeding voor een pc gebouwd (met behulp van https://www.digitec.ch/de/s1/product/intertech-netzteil-extern-anschluss-extern-120-w-pc-netzteil-13914783 en https://www.digitec.ch/de/s1/product/intertech-mini-itx-psu-rev2-pc-netzteil-14979465 ) - en zodra ik deze pc aanzet, valt het dLAN uit met voortdurende verbrekingen, enzovoort.) En het maakt niet uit of ik de voeding ergens in een stopcontact steek (waar de voeding de devolo dLAN "bedwelmt") of achter een van de devolo adapters (die een ontstoringsfilter zouden moeten hebben...). Kan een ferrietkern om de voedingskabel van de nieuwe voeding dit probleem oplossen of moet ik een "echt" ontstoringsfilter gebruiken? Ik vond de volgende informatie over frequenties bij 's werelds grootste online verkoper De prestaties van de dLAN-adapters van DEVOLO zijn drastisch met 50% tot 100% verbeterd nadat ik het "Universele breedband-netfilter, adapterstekker (3 A, 9 k - 100 MHz zonder overspanningsbeveiliging)" van AUTH NachrichtenTechnik vóór alle andere apparaten had aangesloten. Het is belangrijk om een zo laag mogelijk ampèrage te kiezen en de overspanningsbeveiliging weg te laten. Dan blokkeert het filter de doorgang van hoogfrequente interferentie het meest effectief en maakt geen varistor kortsluiting in de dLAN-signalen. De dLAN-signalen van de nieuwste standaard (Magic II) hebben een frequentie van 2 MHz tot 86 MHz. - Ik wil echter geen EU-stekker en, afhankelijk van waar het netfilter wordt geïnstalleerd, kan er meer dan 750 watt achter zitten: Hartelijk dank
0