Attentie! Facebook-accountdwang voor Oculus!
Een week geleden, op 18 augustus, verscheen er een artikel op het Officiële Oculus Blog met informatie over een aanstaande Facebook account FORCE voor Oculus accounts. Samenvatting: 1) Vanaf oktober 2020 kunnen nieuwe accounts NIET meer worden aangemaakt zonder een Facebook-account. 2) In januari 2023 worden ALLE Oculus accounts die niet verbonden zijn met Facebook niet meer ondersteund. Het apparaat blijft bruikbaar, maar volledige functionaliteit wordt niet gegarandeerd zonder Facebook-account. Ik heb de Rift S en enkele spellen gekocht van de officiële homepage/client en niet van Digitec, maar ik wilde alle onwetende mensen hier waarschuwen die geïnteresseerd zijn in een Oculus product en van plan zijn het te kopen. Als je geen probleem hebt met de voorwaarden (Facebook account) zul je waarschijnlijk geen probleem hebben om het te gebruiken, maar bedenk dat veel, zo niet de meeste gebruikers niet gedwongen willen worden om Facebook te gebruiken. Facebook bedriegt zonder scrupules zijn klanten en gebruikers! Absoluut niemand vindt het een goed idee. Een absolute puinhoop naar mijn mening, ik zal dit persoonlijk niet accepteren. Je kunt aanvoeren dat het niet doorgaat als alle gebruikers het niet goed vinden, maar ik wil niet zo gepest worden en als betalende klant laat ik me niet zo behandelen. "Vandaag kondigen we enkele belangrijke updates aan voor de manier waarop mensen inloggen op Oculus-apparaten, terwijl ze toch hun VR-profiel behouden. Vanaf oktober 2020: Iedereen die voor het eerst een Oculus-apparaat gebruikt, zal moeten inloggen met een Facebook-account. Als je een bestaande gebruiker bent en al een Oculus-account hebt, krijg je de mogelijkheid om in te loggen met Facebook en je Oculus- en Facebook-accounts samen te voegen. Als je een bestaande gebruiker bent en ervoor kiest om je accounts niet samen te voegen, kun je je Oculus-account nog twee jaar blijven gebruiken. Na 1 januari 2023 beëindigen we de ondersteuning van Oculus-accounts. Als je ervoor kiest je accounts op dat moment niet samen te voegen, kun je je apparaat blijven gebruiken, maar voor volledige functionaliteit is een Facebook-account nodig. We zullen maatregelen nemen zodat je de inhoud die je hebt gekocht kunt blijven gebruiken, hoewel we verwachten dat sommige spellen en apps mogelijk niet meer werken. Dit kan zijn omdat ze functies bevatten waarvoor een Facebook-account nodig is, of omdat een ontwikkelaar ervoor heeft gekozen de app of het spel dat je hebt gekocht niet langer te ondersteunen. Voor alle toekomstige niet-uitgebrachte Oculus apparaten heb je een Facebook account nodig, zelfs als je al een Oculus account hebt. Door mensen een enkele manier te geven om in te loggen bij Oculus - met hun Facebook-account en wachtwoord - wordt het gemakkelijker om vrienden te vinden, te verbinden en met hen te spelen in VR....."
0