Blijf met je handen van Sportstech af
We hebben een F31 loopband rechtstreeks bij Sportstech gekocht. Na twee jaar, of kort nadat de garantie was verlopen, brak het onderstel van de loopband tijdens gebruik. Gelukkig overkwam mij niets - ik was vrij snel onderweg. Het moet gezegd worden dat ik de loopband in die twee jaar niet elke dag heb gebruikt, maar eerder 2 tot 3 keer per maand. Het is me een raadsel hoe de vloer kapot kan gaan bij zo weinig gebruik. Maar het beste moet nog komen: het was gemakkelijk om contact op te nemen met ondersteuning, maar de loopvloer, zoals dat heet, is een slijtageonderdeel! Het is dus geaccepteerd dat deze schade optreedt. Wat nog erger is, is dat dit slijtdeel momenteel niet verkrijgbaar is. Tja, je zou een slijtdeel bij ons op voorraad moeten hebben, want de verwachting is dat het stuk gaat. Natuurlijk moest ik betalen voor de bestelling van het reserveonderdeel en sindsdien wacht ik op een levering (momenteel bijna drie maanden). Verschillende contacten via e-mail en zelfs een rechtstreeks telefoontje naar support in Duitsland (!) brengen steeds hetzelfde aan het licht: bij ons op voorraad is overbelast vanwege verhuizing, onderdelen niet op voorraad. Er is altijd een reden voor de vertraging en ze kunnen niet helpen. Ik verwacht niet ooit een reserveonderdeel te krijgen. Er wordt hier veel geld verdiend met goedkope goederen, maar er wordt geen ondersteuning geboden. Daarom, handen af van Sportstech! Addendum: Nadat ik contact had opgenomen met de telefonische ondersteuning, kreeg ik nog een e-mail. Daarin staat onder andere (citaat): "We willen er ook op wijzen dat we geen reserveonderdelen hoeven te leveren nadat de garantieperiode is verstreken." Dat zegt dus genoeg.

2