Uw gegevens. Uw keuze.

We gebruiken cookies en soortgelijke technologieën om je de beste winkelervaring te bieden en voor marketingdoeleinden. Accepteer, weiger of beheer het gebruik van je informatie.

STEG PC

3 Discussies voor in STEG PC

Begin discussie
    switch6343 1 jaar geleden in STEG PC

STEG Computer failliet sinds 8.9.2023

Niet alleen STEG computer is failliet, maar ook Techmania en PC-Ostschweiz. Deze bedrijven zijn dochterondernemingen van de PCP.COM Group. Alle online shops zijn niet meer toegankelijk, er verschijnt alleen een persbericht.

6

Miggix 1 jaar geleden in STEG PC

Terugkeer van een voormalig Steg...

Zoals veel mensen hier heb ik helaas mijn vertrouwen in deze dochteronderneming gesteld. Van de 10 producten die ik kocht, was bijna de helft defect, maar dat is niet het probleem. Het eerste product was een 'gaming' tower fix die door hen in elkaar was gezet, maar die meer een kantoortoren bleek te zijn voor een hogere prijs. Een paar jaar later wilde ik deze PC aanpassen voor gaming, maar alle componenten waren verzegeld en gesoldeerd, en het was onmogelijk om iets te verbeteren. Tussendoor, toen ik in de audiovisuele industrie werkte (dus ik had een goede machine nodig), kocht ik een laptop met de essentiële prestaties voor bewerking, fotografie, 3D-gaming... Een Asus ROG Strix, die er na amper 3 weken al slecht aan toe was. Om het heel snel samen te vatten, 3/4 jaar heen en weer tussen steg / asus en mij voor reparaties, tests enz., maar nooit (ook al waren de problemen altijd hetzelfde) een terugbetaling of vervanging van het apparaat. Na een gesprek met mijn advocaat legde hij uit dat ik na 3 reparaties een terugbetaling kon eisen, wat ik snel deed omdat mijn studie en werk ernstig waren verstoord door het vervloekte apparaat en een nieuw apparaat zou hebben volstaan. Ze weigerden en boden me een laatste reparatie aan, dus ik had geen andere keus dan die te accepteren. Behalve dat, toen de reparatie werd uitgevoerd, de garantie was verlopen (ter herinnering, de garantie in Zwitserland voor elektronische apparaten is minimaal 3 jaar, als er geen fouten zijn, anders gaat de 3 jaar in zodra het apparaat in orde is), dus kreeg ik een telefoontje van Asus met een eis van 1400 .- voor reparatie, wat ik heb geweigerd. Ik ben dus veroordeeld om de zaak voor de rechter te brengen, terwijl ze nu bovendien failliet zijn, wat me niet verbaast gezien de behandeling die ik van ze heb gekregen en de medewerkers die ik heb gesproken en die van het Steg-schip zijn verdwenen. Het is een compleet walgelijke manoeuvre, misbruik maken van het feit dat de reparaties langer duren (als ze dat al doen) om het apparaat uit de garantie te halen en geen verantwoording meer af te hoeven leggen aan de klant... Als het zo simpel is, denk ik dat ik zelf maar een heleboel verkoopbedrijven begin x)

0

AimoneB90 1 jaar geleden in STEG PC

Laptop

Goedenavond, Kunt u mij een LAPTOP aanbevelen met de volgende eigenschappen die op voorraad is en dus direct beschikbaar en tegen de beste prijs? Intel I7 processor Ram geheugen 16GB (beter 32) SSD van 500 GB (beter 1 TB) 4GB NVIDIA videokaart Bedankt

2

Orde van de
discussies
Forum voor STEG PC
StartBegin discussie