Synology

10 Discussies voor in Synology

Begin discussie
    Tacheles 2 jaren geleden in Synology

Synology en Salt Fiber Box

Hallo, ik zal het hier proberen, want Salt weigert me te helpen. Ik heb een Synology DS218 en ben onlangs overgestapt op Salt - sindsdien is een verbinding via DDNS niet meer mogelijk, alleen nog met QuickConnect, wat langzamer is en naar mijn mening minder veilig. Ik heb alle poorten voor Drive en VPN geopend in de fibre box manager, Synology heeft dit ook gecontroleerd, maar de poorten zijn en blijven gesloten. Zout schrijft hierover: "Zoals gezegd werkt Salt met het IPv6, normaal gesproken zijn doeleinden (zoals NAS), geconfigureerd voor een publiek IPv4." Ik kom hier nergens. Gelukkig werkt alles via QuickConnect, maar het is, zoals gezegd, traag en ik zou graag de oplossing kunnen instellen die bij mij past. Er is vrijwel niets te vinden op YouTube of internet over de Salt Fibre Box. Wie heeft er ervaring mee en weet wat te doen? Zout op de website nog: "Functies zoals toegang tot je netwerk via de Fiber Box en port forwarding zijn mogelijk met het IPv6 protocol. Als je een dienst met internettoegang moet opzetten met een apparaat dat IPv6 nog niet ondersteunt, kun je de activering van de optie met een openbaar IPv4-adres aanvragen (CHF 9,95/maand)." Ik ben een amateur gebruiker en al behoorlijk trots dat ik zelfs weet wat port forwarding is, maar mijn IT latijn houdt hier op, en ik voel me een beetje in de kou gezet door Salt. Of zoals zij het zeggen: "Wij bieden ondersteuning bij alle vragen over je glasvezelaansluiting en de apparaten en diensten die deel uitmaken van het aanbod van Salt Fiber (internet, tv, vaste telefonie) in het kader van 'normaal privégebruik' overeenkomstig onze algemene voorwaarden." Een NAS is dus geen normaal privégebruik. Oké. Bedankt! Thomas.

+9

25

Anonymous 2 jaren geleden in Synology

Eigen software

Hallo samen Kan iemand me vertellen of je je eigen software/programma's kunt installeren op de Synology Nas Server? Programma's zouden bijvoorbeeld boekhoudsoftware, thunderbird Mail, wat programmeersoftware, enz. zijn. Ik kan nergens info vinden. Bedankt voor je hulp Groeten

4

madtraveler 4 jaren geleden in Synology

Snelle NAS

wat kost het om een snelle NAS te krijgen/upgraden/kopen. ik heb grote lightroom bibliotheken met RAW beelden rond de 45mb per beeld, doe panorama's tot 1gb per beeld of hdr bewerkingen. dus veel grote beeldgegevens die vaak snel geladen moeten worden. Ik heb de synology 216play met 2x 6tb wd red schijven. 4bay is ook mogelijk met een nieuwe aankoop. Mijn andere hardware wil ik voorlopig laten zoals het is. macbook pro mid 2017, i7 quadcore, ram 16gb lpddr3, graphics radeon pro 560 4gb.

3

Anonymous 5 jaren geleden in Synology

Toekomstige opslag/back-up strategie

Beste gemeenschap, ik ben freelance fotograaf en heb in 2015 een MacPro gekocht met een LaCie 5big 20TB als hoofdopslag. De hoofdopslag draait in RAID 5 en daarom heb ik effectief 16TB aan opslagruimte beschikbaar. Uit kostenoverwegingen kocht ik twee kleinere LaCie 2big 12TB eenheden als back-up. Eén unit is direct op de computer aangesloten als TimeMachine back-up, terwijl de tweede 12TB unit extern wordt opgeslagen op een andere locatie. De twee back-ups worden eens per maand verwisseld. Het hele systeem loopt via Thunderbolt 2. Eenvoudig en doeltreffend, waar ik van hou. Nu is de back-up helaas dicht bij de limiet van 12TB en vol. Logischerwijs heb ik nog ongeveer 4TB vrije hoofdopslag. In principe ben ik tevreden over de producten van LaCie. Nu is de vraag hoe ik verder moet gaan. De beeldresoluties van de camera's en dus de opslagvereisten worden steeds hoger. Moet ik veel geld uitgeven en 3x LaCie 6big 48TB of 60TB kopen en een paar jaar rust hebben, of overstappen op het (ingewikkelde?) Synology systeem, waar ik blijkbaar steeds meer schijven kan toevoegen? Of slechts één back-up in plaats van twee. Concreet: Een grote hoofdopslag thuis en een Synology back-up extern bij een vriend thuis (gescheiden door locatie). Mijn enige zorgen zijn opslag, back-up (beveiliging) en betrouwbaarheid. Alle Synology apps en cloud/mediadiensten zijn voor mij niet belangrijk. Wat zou uw aanpak in mijn geval zijn? Bedankt voor alle feedback.

+2

13

Jan_Steffen 5 jaren geleden in Synology

Back-up voor afzonderlijke mappen

Is het mogelijk om alleen van bepaalde mappen op een Synology 2-bay NAS een back-up te maken? Ik wil een back-up hebben van de relevante mappen en is het een probleem als ik twee HDD's van verschillende grootte gebruik? Als voorbeeld: HDD 1 (8TB): Projectbestanden, documenten, assets, plugins, downloads, films, muziek, enz. HDD 2 (2TB): Back-up van projectbestanden en documenten

3

5 van 10 discussies

Orde van de
discussies
Forum voor Synology
StartBegin discussie