Synology en Salt Fiber Box
Hallo, ik zal het hier proberen, want Salt weigert me te helpen. Ik heb een Synology DS218 en ben onlangs overgestapt op Salt - sindsdien is een verbinding via DDNS niet meer mogelijk, alleen nog met QuickConnect, wat langzamer is en naar mijn mening minder veilig. Ik heb alle poorten voor Drive en VPN geopend in de fibre box manager, Synology heeft dit ook gecontroleerd, maar de poorten zijn en blijven gesloten. Zout schrijft hierover: "Zoals gezegd werkt Salt met het IPv6, normaal gesproken zijn doeleinden (zoals NAS), geconfigureerd voor een publiek IPv4." Ik kom hier nergens. Gelukkig werkt alles via QuickConnect, maar het is, zoals gezegd, traag en ik zou graag de oplossing kunnen instellen die bij mij past. Er is vrijwel niets te vinden op YouTube of internet over de Salt Fibre Box. Wie heeft er ervaring mee en weet wat te doen? Zout op de website nog: "Functies zoals toegang tot je netwerk via de Fiber Box en port forwarding zijn mogelijk met het IPv6 protocol. Als je een dienst met internettoegang moet opzetten met een apparaat dat IPv6 nog niet ondersteunt, kun je de activering van de optie met een openbaar IPv4-adres aanvragen (CHF 9,95/maand)." Ik ben een amateur gebruiker en al behoorlijk trots dat ik zelfs weet wat port forwarding is, maar mijn IT latijn houdt hier op, en ik voel me een beetje in de kou gezet door Salt. Of zoals zij het zeggen: "Wij bieden ondersteuning bij alle vragen over je glasvezelaansluiting en de apparaten en diensten die deel uitmaken van het aanbod van Salt Fiber (internet, tv, vaste telefonie) in het kader van 'normaal privégebruik' overeenkomstig onze algemene voorwaarden." Een NAS is dus geen normaal privégebruik. Oké. Bedankt! Thomas.

25