Zakrekenmachines

6 Discussies voor in Zakrekenmachines

Begin discussie
    Anonymous 9 maanden geleden in Zakrekenmachines

Programmeerbaar of niet?

Is er een makkelijkere manier om erachter te komen of een rekenmachine programmeerbaar is of niet dan zoeken bij de fabrikanten? Ik ben op zoek naar een rekenmachine voor mijn studie die niet programmeerbaar is maar toch stelsels van vergelijkingen kan oplossen.

1

kellotba 1 jaar geleden in Zakrekenmachines

Waarom zoveel foto's van oude modellen?

Wat me echt irriteert aan de zakrekenmachines zijn de vele foto's van oude modellen op veel Casio en Texas Instruments modellen. Ik ga er sterk van uit dat hier de nieuwe modellen worden verkocht.

1

suburbansky 2 jaren geleden in Zakrekenmachines

Eenhedenomzetter

Als wiskundig onbenul schrikken de meeste rekenmachines me helaas af. Ik zou het echter enorm praktisch vinden om een rekenmachine te hebben waarmee je allerlei eenheden kunt omrekenen... Bestaat zoiets? Of moet ik dan een monster zoals de TI-92 kopen (die had ik op school ;)) en zelf programmeren?

2

kellotba 4 jaren geleden in Zakrekenmachines

Controleer de lerarenpakketten van de computers!

Is het mogelijk dat de lerarenpakketten duurder zijn dan 30 x de individuele prijs van de rekenmachine (voorbeeld TI 30X Plus MathPrint - 807,00 CHF)?

1

grx99_ 6 jaren geleden in Zakrekenmachines

Rekenmachine voor breuktermen

Bestaat er eigenlijk een rekenmachine voor breuktermen met willekeurige letters (a,b,c, enz.)?

1

Anonymous 7 jaren geleden in Zakrekenmachines

ETH-studenten

Een kleine tip voor beginnende ETH-ers (vooral werktuigbouwkunde): Texas Instruments Ti-89 of Voyage 200. In principe zijn rekenmachines als de Nspires leuk om te hebben, maar ze zijn op geen enkel examen toegestaan. Daarnaast zijn er op verschillende pagina's van de ETH-vakverenigingen al veel programma's en draaiboeken precies voor het studeren.

1

Orde van de
discussies
Forum voor Zakrekenmachines
StartBegin discussie