Telescoop

5 Discussies voor in Telescoop

Begin discussie
    Anonymous 1 jaar geleden in Telescoop

Een nummerplaat lezen op 1200-1400m 's nachts - spotting scope of ruimtetelescoop?

Hallo allemaal Ik wil graag 's nachts een nummerplaat van een auto kunnen lezen op een afstand van 1200-1400 meter. Is een spotting scope met bijv. 80-100mm objectiefdiameter en 60-75x vergroting op een 3-poots statief voldoende? Of zou een telescoop waarmee je naar de sterren kijkt (+ zenitspiegel/amici prisma) en een vergroting van 250x geschikter zijn? Ik heb gezien dat je met een vergroting van 60x op 1000m een gezichtsveld hebt van ongeveer 16 meter - maar ik kan niet zeggen of dat voldoende is. Resp. het zal waarschijnlijk ook afhangen van de kwaliteit van de spotting scope. Ik wil zeker geen Svarovski voor 2-5000, maar zou eentje van Bresser, Celestron of Vortex voor 250-600 goed zijn? Bedankt en vriendelijke groeten

1

gwerdi 1 jaar geleden in Telescoop

Canon EOS-M naar Bresser Pluto

Ik wil graag mijn Canon EOS-M 50 aan de Bresser Pluto 114/500 bevestigen om foto's te maken. Is dit mogelijk en welke onderdelen en adapters zijn er nodig? Ik heb gelezen over T2 adapters maar weet het niet zeker. Bedankt voor de hulp.

0

sandra.stieger96 5 jaren geleden in Telescoop

Welke telescoop voor beginners?

Hallo Beste Galaxus Team Ik zou heel graag een telescoop kopen. Nu weet ik niet welke de beste is. Ik zou er graag een hebben met de functie dat je naar de maan kunt kijken en ook naar de sterren. Welke zou je aanbevelen? Hartelijk dank

2

silverskunkk 7 jaren geleden in Telescoop

Telescoop voor volwassenen

Welke telescoop is goed om naar de maan en de sterren te kijken? Waar moet je op letten als je een telescoop koopt?

3

AveCesar 7 jaren geleden in Telescoop

Zoektelescoop - Geen beginner maar ook geen pro

Hoi Samen Na de jaarlijkse Secret Santa voor kerstcadeaus heb ik het genoegen mijn zwager een cadeau te geven. Ik weet dat hij al heel lang een nieuwe telescoop wil. Hij is geen prof, maar ook geen beginner. Helaas ben ik absoluut niet op de hoogte en weet ik niet echt waar ik op moet letten. Heb je suggesties voor me? Hij is gefascineerd door alles wat er boven ons hoofd gebeurt. :-)

0

Orde van de
discussies
Forum voor Telescoop
StartBegin discussie