Radiale snijders

2 Discussies voor in Radiale snijders

Begin discussie
    schaffur 1 jaar geleden in Radiale snijders

Makita LS1219L Leveringstoestand en prijzen

Ik wilde informeren of iemand weet of de LS1219L hakzaag van Makita wordt geleverd met een Zwitserse stekker of een Eurostekker (Schuko)? Komt de LS1219L geleverd door Galaxus in aanmerking voor de Makita CH verlengde 3 jaar garantie na registratie na aankoop? Ik zou graag willen weten of dit B-goederen of retouren kunnen zijn of dat dit uitgesloten kan worden? De officiële catalogusprijs 2023 van Makita CH is CHF 1432,- incl. BTW, Galaxus rekent momenteel rond de CHF 750,-. Zijn deze uitverkoopprijzen het gevolg van een aankomend opvolgingsproduct, of waarom worden er zulke royale kortingen gegeven, wat natuurlijk geweldig is? Ik heb dit ook gemerkt bij andere online retailers.

0

dominic.doumont 4 jaren geleden in Radiale snijders

Een Makita verstekzaag kiezen

Dit merk biedt veel modellen, en afhankelijk van wat je wilt, kun je je weg vinden door de specificaties te vergelijken. Naar mijn mening ontbreekt er echter één stukje informatie: met welk model kunnen aluminium profielen worden gesneden? Dit type zaag is vooral bedoeld voor hout, want hij is lichter en minder stijf dan een ijzerzaag, en Makita blijft discreet over aluminium. Alleen de Makita France website vermeldt het juiste gebruik van aluminium bladen voor het LS1040 model. Dit is het klassieke model zonder translatie (geen parallelle buizen, alleen een scharnieras om het blad te laten zakken en omhoog te brengen). Dit model is stijver en trilt minder, waardoor het zeker gebruikt kan worden voor het zagen van aluminium. Gebruikers van buiszagen en schuiftafelzagen zijn echter tevreden met de LS1219L, die de grootste houtzaagcapaciteit heeft (qua afmetingen), en een blad van 305 mm diameter, bij het zagen van niet-volle profielen. Zijn er gebruikers die ervaring hebben met de LS1018LN (ook verkrijgbaar bij Galaxus)? Dit model zou net zo geschikt kunnen zijn qua motorvermogen/blad ø, en zelfs beter met 4'300 RPM tegen 3'200 voor LS1219L. Maar bovenal heeft hij buizen die symmetrisch zijn ten opzichte van de kantelas, wat meer stijfheid geeft dan de lange LS1219L buizen die "onder een hoek" zijn geplaatst. Wie heeft ervaring met het snijden van aluminium met een van de modellen die ik noem? Of zou je zelfs voor houtsnijden een mening hebben: LS1018LN beter in sterkte en precisie dan LS1219L? Mijn commentaar lijkt misschien lang, maar ik denk dat dit nuttige vragen zijn die andere mensen stellen om hen te helpen kiezen uit de vele Makita modellen.

1

Orde van de
discussies
Forum voor Radiale snijders
StartBegin discussie