Netwerkkaarten

5 Discussies voor in Netwerkkaarten

Begin discussie
    Windurster 8 maanden geleden in Netwerkkaarten

Netwerkkaart voor 1U bladeserver

Hallo! Ik ben bezig met het opzetten van een blade server voor IPFire met : -Behuizing: Intertech K-126L - MB: Asus Prime N100I-D D4-CSM (NA Cpu geïntegreerd), Mini-ITX - Voeding: Internetch Argus FA-250 (1U deksel) Intertech 88885341 - Rekaccessoires - 1 HE Tot nu toe heb ik bijna alles wat ik nodig heb, behalve een tweede RJ45-kaart, want ik heb twee RJ45's nodig, een ingang voor het WAN (IPFire RED) en een uitgang voor het LAN (IPFire GREEN). Ik ben bang dat ik de verkeerde pci kaart krijg en dat hij niet in de 1U kast past. Dus mijn vraag is: Welke goedkope kaart (max CHF 100.-) zou deze rol kunnen vervullen? De enige voorwaarde - afgezien van het feit dat hij in de kast past - is dat hij 1.000 Mb/s snelheid ondersteunt. WLAN is geen probleem, alles moet bedraad zijn. Wat betreft stroom maak ik me helemaal geen zorgen, omdat IPFire zonder IPS en antivirus niet veel stroom nodig heeft. Het belangrijkste is dat ik het geheel tegen lagere kosten in mijn homelab wil kunnen integreren en uitproberen. Alvast bedankt voor je inzicht! Stephane

4

Fedier1990 1 jaar geleden in Netwerkkaarten

Slechte snelheid internet

Hallo allemaal Beginsituatie: - Abo: Sunrise We Home L+, theoretisch 10 Gbit/s up/down, ZyXEL Sunrise Fibre Internet Box, Fibre to the Home. - PC aangesloten via WLAN (https://www.digitec.ch/de/s1/product/asus-pce-ac56-pci-e-x1-netzwerkkarte-3824692?supplier=406802) Hij wordt al wat ouder, dus hij is al wat ouder, maar nog steeds theoretisch 400 Mbit/s down. De antennes zijn optimaal uitgelijnd. - De PC staat hemelsbreed ongeveer 5 meter van de router in een andere kamer. Theoretisch zit er niets tussen, behalve een deur die eigenlijk altijd open staat, dus een muur ertussen. - Gemeten snelheid op dit moment: 100Mbit/s down, als het goed is - Rechtstreeks met de kabel zit ik op 900Mbit/s down Ik heb nu een Sunrise Powerline Connection MT2706 kit geïnstalleerd (1200Mbit/s, theoretisch). Dat hielp niet, het werd zelfs slechter (ongeveer 30 Mbit/s). Ik heb jullie hulp nodig. Is een nieuwe WLAN kaart de moeite waard? Bijvoorbeeld https://www.digitec.ch/de/s1/product/asus-pce-ax58bt-ax3000-wifi-6-adapter-pcie-netzwerkkarte-11853685, met WIFI6? Helaas is het trekken van een kabel geen optie omdat dit een huurflat is en ik denk niet dat een betere powerline nodig is. Wat denken jullie? Bedankt, Fedier

4

Anonymous 2 jaren geleden in Netwerkkaarten

De categorieën netwerkadapter en netwerkkaart lopen door elkaar heen.

Je vindt kaarten in de adapters, en adapters in de kaarten... Je zou de twee ook gewoon kunnen samenvoegen, of een categorie PCIE netwerkadapters kunnen maken.

0

nightnurse 3 jaren geleden in Netwerkkaarten

10GBit - Wake on Lan

Is er een netwerkkaart met 10GBit Ethernet die ook Wake on Lan ondersteunt?

5

Anonymous 3 jaren geleden in Netwerkkaarten

Vertaling

Nu de categorie is verplaatst, zou je de vertalingen 👉👈😅 kunnen kopiëren en plakken.

2

Orde van de
discussies
Forum voor Netwerkkaarten
StartBegin discussie