Netwerkkaart voor 1U bladeserver
Hallo! Ik ben bezig met het opzetten van een blade server voor IPFire met : -Behuizing: Intertech K-126L - MB: Asus Prime N100I-D D4-CSM (NA Cpu geïntegreerd), Mini-ITX - Voeding: Internetch Argus FA-250 (1U deksel) Intertech 88885341 - Rekaccessoires - 1 HE Tot nu toe heb ik bijna alles wat ik nodig heb, behalve een tweede RJ45-kaart, want ik heb twee RJ45's nodig, een ingang voor het WAN (IPFire RED) en een uitgang voor het LAN (IPFire GREEN). Ik ben bang dat ik de verkeerde pci kaart krijg en dat hij niet in de 1U kast past. Dus mijn vraag is: Welke goedkope kaart (max CHF 100.-) zou deze rol kunnen vervullen? De enige voorwaarde - afgezien van het feit dat hij in de kast past - is dat hij 1.000 Mb/s snelheid ondersteunt. WLAN is geen probleem, alles moet bedraad zijn. Wat betreft stroom maak ik me helemaal geen zorgen, omdat IPFire zonder IPS en antivirus niet veel stroom nodig heeft. Het belangrijkste is dat ik het geheel tegen lagere kosten in mijn homelab wil kunnen integreren en uitproberen. Alvast bedankt voor je inzicht! Stephane

4