Weerstation

20 Discussies voor in Weerstation

Begin discussie
    tim_1898 3 maanden geleden in Weerstation

Gunstig weerstation

Hallo Community Ik ben op zoek naar een weerstation waarmee ik de kamertemperatuur over een langere periode kan opnemen en opslaan. Ik heb geen volledige weeranalyse nodig en wil daarom niet meer dan 50 frank uitgeven.

2

deggenberger 1 jaar geleden in Weerstation

Producten niet toegestaan in CH via Digitec-Galaxus?

Hallo DG en community Ik vraag me af of DG de vele dropshippers echt onder controle heeft. Ik ben op zoek naar een eenvoudig weerstation. Samen met een paar andere louche aanbiedingen kwam ik de Sainlogic apparaten tegen. Ik kan niets zeggen over de kwaliteit - maar de sensoren communiceren volgens de spaarzame technische informatie die beschikbaar is (FCC-document) op 915 MHz (eigenlijk ongeveer, als je de testen op de relevante radioportalen mag geloven). Voor zover ik weet is 915 MHz niet toegestaan in Zwitserland. Nu vermeldt Sainlogic zelf maar één apparaat als "EU". Helaas heb ik bij gebrek aan informatie niet kunnen achterhalen hoe de sensoren communiceren. Nu de echte uitdaging: DG heeft drie Sainlogic apparaten in het assortiment (Droppshipper evisto.ch (SC Elektronik AG, St. Gallen)). Dus minstens twee apparaten zijn niet toegestaan in CH. Bovendien merkte de gebruiker "Robertine" een jaar geleden (volgens ComSys) op dat de sensoren van het apparaat "Sainlogic Solar Weather Station" (https://www.galaxus.ch/de/s2/product/sainlogic-solarwetterstation-wetterstation-18347601) op de niet-toegestane 915 MHz werken. Laura Robach van DG antwoordde als volgt "Dit product is uit ons assortiment verwijderd, we verkopen het helemaal niet meer". Hoe kan ik er nu voor zorgen dat een product dat ik in Zwitserland heb gekocht ook in Zwitserland is goedgekeurd voor producten zoals goedkope weerstations waarbij het niet altijd mogelijk is om alle specificaties te vinden? Ontnuchterende groeten Dani

1

Anonymous 6 maanden geleden in Weerstation

Weerstation zoeken met "open" interface

Ik ben op zoek naar een stabiel en betrouwbaar weerstation dat op zijn minst windrichting, windsnelheid en neerslag kan meten. UV/lichtintensiteit zou ook cool zijn, maar ik ken andere opties. Temp/luchtvochtigheid is geen must, want ik heb al iets. Het liefst van metaal. Ik zoek iets met een open interface dat ik via Python/whatever kan uitlezen en integreren in mijn bestaande Grafana setup. Een gateway zou OK zijn, maar alleen ZONDER omleiding via de cloud. Weet iemand iets?

0

SimbarGrillé11 7 maanden geleden in Weerstation

Zoek op

Ik zoek een externe sensor voor mijn irox IBR923

0

dennisinthebox 2 jaren geleden in Weerstation

Weerstations: Duurzaamheid? Niet hier!

Het is leuk dat die dingen nu alles kunnen meten, zelfs het CO2-gehalte van de lucht. Maar wie heeft dat nodig? (Retorische vraag) Wat echter nodig is, in een tijd waarin behoud van hulpbronnen en duurzaamheid voorop staan, zijn kleine apparaten die niet permanent giftig afval produceren door ze steeds met nieuwe batterijen te moeten voeden. Zelfs oplaadbare batterijen zijn niet echt acceptabel (ik moet nog steeds om de paar weken in de boom klimmen om de buitensensor op te laden of te vervangen - uitgerekend in de winter nog vaker) en het aanbod van 280 apparaten is al geslonken tot 13. Wat ligt er meer voor de hand dan fotovoltaïsche energie toe te voegen aan een apparaat dat toch al buiten staat? Elke tracker kan dat doen. Volledig ingekapseld werkt het ding 20 jaar lang zonder dat je er omkijken naar hebt. En als je niet in een grot woont, werkt dat ook voor het binnenstation. Voor apparaten tot 250 Stutz die hier worden aangeboden, zou dat de minste eigenschap moeten zijn. Maar als je hier zoekt naar apparaten die op zonne-energie werken, is er maar één - en dat is slechts een anemometer. (Die, als je het goed bekijkt, zijn vermogen eigenlijk zou moeten onttrekken aan de dynamo van de rotor). Ik weet niet of Digitec hier een slechte keuze maakt, of dat geen enkele van de X-leveranciers er ook maar een beetje over heeft nagedacht....

3

Anonymous 1 jaar geleden in Weerstation

Kan Digitec de ecowitt weerstations toevoegen aan zijn assortiment?

Ik heb een smart home (-> HomeAssistant) en heb weergegevens van mijn tuin nodig. Ik kwam dit weerstation tegen en wilde vragen of Digitec het aan hun assortiment kan toevoegen? Het zou heel eenvoudig te integreren zijn... https://shop.ecowitt.com/products... https://www.home-assistant.io/integratio... Dank je wel

3

Anonymous 4 jaren geleden in Weerstation

Weerstation met ethernetbasis ?

Heeft iemand toevallig een weerstation gevonden/getest met de basismodule in ethernet en niet in wifi? Een dergelijk product heb ik momenteel niet gevonden.

4

nuclearcity 3 jaren geleden in Weerstation

Eierleggend Wooly Pig :-)

Ik zoek een weerstation dat ; a) kan meerdere buitentemperatuursensoren in kaart brengen (ten minste 2) b) Ik wil deze waarden uitzenden naar 3 ontvangers binnenshuis vanuit het huis. c) Het moet zo weinig mogelijk kosten en goede productbeoordelingen hebben 😅 Behalve de buitentemperatuur heb ik niet per se veel andere waarden nodig. Windsnelheid of windrichting zouden leuk zijn om te hebben, maar niet verplicht.

0

alexb 3 jaren geleden in Weerstation

Weerstation met Duitse display

Hallo allemaal. Ik zoek een weerstation voor iemand die het Engels niet machtig is. Nu zijn alle exemplaren die ik gevonden heb Engels in het display en er is geen aantekening dat dit veranderd kan worden. Bestaat er zoiets? Dank en groeten

1

Burkhalter IT-Service 4 jaren geleden in Weerstation

Thermometer met netwerkaansluiting

Ik zoek een thermometer met een netwerkaansluiting. Het moet de temperatuur en de vochtigheid in een ruimte meten en een melding sturen als een grenswaarde wordt overschreden. Lan of WLAN beschikbaar. Heeft iemand een tip?

3

Andurill 4 jaren geleden in Weerstation

Weerstation met Android App

Samen groeten Ik zoek een weerstation dat de gegevens in een bijbehorende Android app op een aantrekkelijke en informatieve manier visualiseert. Het moet op zijn minst de vochtigheid & temperatuur binnen weergeven, beter nog het registreren. CO2-meting binnenin zou ook mooi zijn, maar is geen must. Tot nu toe heb ik alleen de Netatmo NWS01-EC gevonden. Zijn er nog andere producten? Groeten Andurill

1

Anonymous 4 jaren geleden in Weerstation

Weerstation

Hallo allemaal. Ik ben op zoek naar een weerstation dat ik op mijn werkplek, zo'n 25 km verderop, kan instellen en dan thuis via een app de gegevens kan oproepen? Bestaat er zoiets?

1

dietrich.manuela 4 jaren geleden in Weerstation

Weerstation met meerdere ontvangers

Hallo allemaal, wij zijn op zoek naar een weerstation dat twee ontvangers heeft. We willen graag op elke verdieping van het huis een display hebben.

1

Nordstern754 4 jaren geleden in Weerstation

Nauwkeurige hygrometer

Hallo Kan iemand een nauwkeurige hygrometer aanbevelen? Nauwkeurigheid +/- 2% vochtigheid analoog of digitaal. H.M.

4

phil_vogelsang 5 jaren geleden in Weerstation

Weerstation

Hallo allemaal Ik zoek een weerstation dat minstens 2 extra sensoren heeft (buiten, kinderkamer) die ook temperatuur en luchtvochtigheid weergeven. Een radioklok zou ook een voordeel zijn. Momenteel heb ik de TFA Gallery (zonder radio) en de Proficell WS6750 (extra sensoren niet beschikbaar) gevonden. Bedankt voor uw antwoorden

0

Anonymous Schildkrotus 6 jaren geleden in Weerstation

Weerstation gezocht

Hallo samen Ik zoek een klein weerstation onder de 100Fr dat meerdere kanalen heeft, dus meerdere buitenposten. Eén voor buiten, indien mogelijk weerbestendig, en dan zou ik ook een zender gebruiken in minimaal één andere kamer (babykamer). Helaas is de zoekfunctie bij Digitec voor weerstations niet bepaald een schot in de roos.

2

aLiUestel 7 jaren geleden in Weerstation

Thermometer interieur

Kunnen al deze meetapparaten het co2-gehalte meten?

2

Anonymous 6 jaren geleden in Weerstation

Logger

Ik heb een apparaat nodig dat de vochtigheid kan loggen. Of op zijn minst de minimale en maximale luchtvochtigheid (sinds de laatste "reset") weergeven om die beter te kunnen controleren. Bestaat er zo'n product?

2

Anonymous 7 jaren geleden in Weerstation

Onafhankelijkheid

Is er een station dat geen elektriciteit nodig heeft en dat de weergegevens ongeveer een half jaar kan opslaan voordat je ze met een laptop uitleest of een geheugenkaart pakt? BloomSky2 heeft geen geheugen... anders wel.

0

L_u_x_o_r 7 jaren geleden in Weerstation

Productafbeelding van iROX TPW389

Hallo Digitec Kun je het Irox TPW389 weerstation in je assortiment opnemen?

1

Orde van de
discussies

20 van 20 discussies

Naar boven
Forum voor Weerstation
StartBegin discussie