Airconditioning

49 Discussies voor in Airconditioning

Begin discussie
    Samerus 1 jaar geleden in Airconditioning

Midea Porta Split airconditioner

Zal Digitec Galaxus de onlangs gelanceerde Porta Split airconditioner van Midea in het assortiment opnemen?

+62

142

Nils8107 6 jaren geleden in Airconditioning

Airconditioner met twee slangen

Zijn er ergens goede systemen met twee slangen? Ze genereren geen onderdruk in de flat en zuigen geen warme lucht van buiten aan.

5

Anonymous 8 jaren geleden in Airconditioning

mobiele split airconditioners

Mobiele split airconditioners zijn effectiever dan mobiele airconditioners met een dikke uitlaatslang. Het zou goed zijn als Galaxus deze ook in zijn assortiment had. Natuurlijk is een vast geïnstalleerde airconditioner effectiever en beter. Maar zoals veel mensen woon ik in een huurflat waar dat niet mogelijk is. 8.07.2017 16.30 uur de buitentemperatuur is 33C in de schaduw. In de flat zijn alle luiken naar beneden en alle deuren van de kamers staan open. De buitenunit van de mobiele split airconditioner staat op het balkon. De binnenunit (die ongelooflijk veel lawaai maakt) staat in de woonkamer. Ik heb in alle kamers een temperatuur onder de 23C. Als we in de huiskamer zijn, staat de airco uit omdat het lawaai ondraaglijk is. Ik heb een Sonnenkönig Fresco 153E die helaas niet meer gemaakt wordt. Het heeft een EEI (Energy Efficiency Index) van 3,43 (koelvermogen 4980, stroomverbruik 1450). De EEI wordt berekend door het koelvermogen in watt te delen door het stroomverbruik in watt. Alle mobiele airconditioners met een dikke uitlaatslang komen meestal niet boven een EEI van 2,8 uit, daarom zou het goed zijn als Galaxus ook mobiele split airconditioners aanbood. Deze zijn natuurlijk veel duurder dan mobiele airconditioners. De klant van Galaxus moet echter de mogelijkheid hebben om te vergelijken en te beslissen hoeveel hij aan een airconditioner wil uitgeven. Ik heb mijn mobiele split airconditioner al 3 jaar en ik heb CHF 1900 betaald. Ja, ook voor mij is het veel geld, maar ik heb er geen spijt van. Zonder airconditioning was het tot 30C in de flat nu is het een temperatuur van onder de 23C.

+29

69

Nils_L 3 jaren geleden in Airconditioning

Airconditioner met dubbele slang

Het is weer zomer, dus tijd om de draagbare airconditioner weer te gebruiken en elke keer vraag ik me af waarom er nog steeds geen airconditioners met twee slangen zijn. Het is 2022, energie-efficiëntie is overal een groter probleem dan ooit, maar toch worden er (met uitzondering van een heel dure draagbare split) alleen extreem inefficiënte units met één slang verkocht. Waarom is dat?

+2

14

web_fab 2 jaren geleden in Airconditioning

Mobiele split airco en huurflat

Weet iemand in de gemeente of het toegestaan is om een mobiele airconditioner in een huurflat te gebruiken als de aircocompressor op de vensterbank staat? Ervan uitgaande dat ik geen buren stoor, is dit in principe toegestaan, of is dit een probleem omdat het van buitenaf zichtbaar is?

5

RenéB56 3 jaren geleden in Airconditioning

Airconditioner zonder uitlaatslang

Ik zoek een goedkope airconditioner zonder afvoerslang voor een kamer van ca. 20m2. Zelfde systeem als tumbler zonder uitlaatluchtslang, dus met waterreservoir?

+3

12

christhirteen13 4 maanden geleden in Airconditioning

Zoeken Mobiele airconditioning met WLAN/App en zonder waterreservoir ("condensatie")

Beste Galaxus/Digitec community Een paar jaar geleden vroeg ik je naar een airconditioner die geen opvangbak heeft voor condenswater of die het recyclet. Destijds deed je een briljante aanbeveling ten gunste van De'Longhi. Nu maak ik me langzaam op om weer 2x apparaten te kopen. Waarom koop ik waarschijnlijk geen De'Longhi apparaat? Ik ben dol op mijn airconditioner, maar mijn probleem is dat hij geen app of Wi-Fi heeft, alleen een Bluetooth LE afstandsbediening, waar ik dol op ben en ook een beetje een hekel aan heb. Ik zou graag een airconditioner vinden met een degelijke app die niet om de paar seconden afslaat. De condens wordt gerecycled en er is geen tank voor nodig. Bonuspunten als de thuisassistent ook werkt!!! Ik waardeer elk goed advies!!! Alvast veel dank!!! Chris

3

Joelfigueira 4 maanden geleden in Airconditioning

Airconditioning

Galaxus om de bosh mobiele airconditioner te krijgen?

2

Simon P 1 jaar geleden in Airconditioning

Filters zijn nodig om een efficiënte airconditioner te kiezen (SEER en EER)

Het kiezen van een efficiënte airconditioner op Digitec kan ingewikkeld zijn. # Soorten airconditioners Er zijn twee hoofdtypen airconditioners: 1. monoblok: zonder buitenunit, inclusief mobiele airconditioners met één of twee buizen. 2. split: met een buitenunit. Er wordt onderscheid gemaakt tussen monosplits (één buitenunit) en multisplits (één buitenunit en meerdere binnenunits). Deze soorten apparaten hebben verschillende kenmerken en hun prestaties variëren aanzienlijk. # Vergelijking van prestaties Een mobiele airconditioner met energieklasse A+ zal efficiënter zijn dan een mobiele airconditioner van klasse B. Maar een mobiele airconditioner van klasse B zal over het algemeen minder efficiënt zijn dan een splitmodel van dezelfde klasse. Maar een mobiele airconditioner van klasse B zal over het algemeen minder efficiënt zijn dan een splitmodel van dezelfde klasse. Split airconditioners zijn ontworpen om efficiënter te zijn. Daarom is het moeilijk om een directe vergelijking te maken tussen verschillende typen apparaten alleen op basis van hun algemene energieklasse. # Prestatie-indicatoren Om airconditioners te vergelijken, geven energielabels twee bijzonder interessante waarden: - SEER (Seasonal Energy Efficiency Ratio). Monoblocks hebben een SEER tussen 2 en 3,5, terwijl splits gemakkelijk een SEER van meer dan 14 kunnen hebben (in de VS zijn airconditioners met een SEER van minder dan 13 verboden). SEER = Totale koeling BTU's / Totaal verbruikte watturen tijdens het seizoen. - EER (Energie-efficiëntieverhouding) EER = Gekoelde BTU's / Verbruikte watturen. Deze indicatoren maken het gemakkelijker om de efficiëntie van airconditioners te beoordelen en te vergelijken. # Digitec Beperking Helaas biedt Digitec geen filters aan op basis van deze waarden, waardoor het moeilijk is om de meest efficiënte airconditioner te vinden. Samenvattend: om een efficiënte airconditioner op Digitec te kiezen, is het essentieel om een goed begrip te hebben van de typen airconditioners en hun prestaties, en te zoeken naar de SEER- en EER-indicatoren in de productbeschrijvingen. Ik verwacht dat Digitec zijn uiterste best doet om het mogelijk te maken de meest energiezuinige apparaten te vinden. Vooral voor airconditioners!

1

nicolas_maitre 3 jaren geleden in Airconditioning

Draagbare airconditioner met dubbele pijp

Ik kan geen draagbare airconditioner met dubbele slang vinden. De enkele pijpen zijn vreselijk inefficiënt, dus ik wil er geen. Weet je of ze in de toekomst beschikbaar zullen zijn?

+1

8

Jens.M 1 jaar geleden in Airconditioning

Slimme luchtkoeler & waarom zien alle airconditioners er altijd zo goedkoop uit!

Zijn er luchtkoelers en airconditioners die verbonden kunnen worden met Google Home? En welke fabrikanten zijn aan te raden als je een apparaat van hoge kwaliteit wilt dat er niet alleen uitziet en aanvoelt als Chinees plastic?

1

nuclearcity 1 jaar geleden in Airconditioning

Multisplit airconditioner Samsung vs Panasonic

Hé jongens, Ik heb deze twee fabrikanten op mijn lijstje staan en kan maar niet beslissen. Weet iemand toevallig iets over hen? Zijn de twee fabrikanten vergelijkbaar? Of zijn er duidelijke verschillen, bijv. op het gebied van kwaliteit levensduur Beschikbaarheid van reserveonderdelen op lange termijn Ik ben dankbaar voor alle input Bedankt!

1

TiXEON 1 jaar geleden in Airconditioning

Verhuur appartement 100m2

We wonen in een huurflat van ongeveer 100m2 (plafondhoogte 2,3m). Hoe kunnen we dit effectief koelen? We hebben al een monoblok airconditioning voor ongeveer 50m2, maar dit is niet genoeg voor overal, moeten we een tweede aanschaffen? of wat is de beste manier om dit te doen? Split of vaste installatie helaas niet mogelijk

5

Michael W. 1 jaar geleden in Airconditioning

Midea Duo 14000 BTU - Systeem met dubbele slang

Ik heb gezien dat Digitec/Galaxus verschillende producten van het merk Midea in het assortiment heeft. Helaas ontbreekt een van de best beoordeelde airconditioners van dit moment. De Midea Duo met dubbel slangensysteem is veel efficiënter dan conventionele apparaten met één slang, omdat het geen onderdruk genereert en dus de stroming van warme buitenlucht sterk vermindert. De link naar de website van de fabrikant: https://www.midea.com/us... En hier zijn de beoordelingen op Amazon: https://www.amazon.com/dp... Voeg deze toe aan je assortiment!

2

KlugerPlantomas96 1 jaar geleden in Airconditioning

Airconditioner online besteld!

Mijn e-mail werkt niet!

1

nicber 1 jaar geleden in Airconditioning

Kleine airconditioner met dunne slang

Hallo allemaal Ik ben op zoek naar een kleine airconditioner voor een kamer van 20 vierkante meter. De kamer heeft alleen een kiepraam, dus de slang zou waarschijnlijk vrij dun moeten zijn. Bestaat er zoiets? Het zou fijn zijn als de KA zelf ook niet te groot is. Merci en groeten

1

Anonymous 1 jaar geleden in Airconditioning

Geschikt apparaat?

Ik heb een airconditioner nodig met ten minste 12000 BTU/u. De meeste airconditioners hebben een slang met een diameter van 12-15 cm. Mijn bestaande raambuis heeft echter een diameter van 10 cm. Zijn er adapters? Of welk apparaat zou u aanbevelen? Hartelijk dank

3

andy 1 2 jaren geleden in Airconditioning

ecofort 16+ 12.000 BTU airconditioner voor 637 chf

Ik wilde een ecofort 16+ toestel kopen met 16.000 BTU, maar toen ik bij de kassa kwam realiseerde ik me dat het toestel dat jullie verkopen maar 12.000 BTU heeft. Is dit misleiding?

4

simplicissimus 8 jaren geleden in Airconditioning

Tweeregelig systeem

Zijn er ergens goede tweeregelige systemen? Ik heb een model met één slang voor de uitlaatlucht. Dit is zeer inefficiënt omdat warme lucht van buitenaf terug de kamer in stroomt. Dit kan niet vermeden worden. Systemen met twee buizen waren beter, waarbij één buis afvalwarmte naar buiten leidt en één buis lift van buiten direct gebruikt om te koelen. Dan kunnen de ramen ook verstandig worden afgedicht.

+1

6

Anonymous 6 jaren geleden in Airconditioning

9.000 BTU/H of 12.000 BTU/H?

Ik heb thuis een Rotel mobiele airconditioner met 9.000 BTU/H. De airconditioner moet ruimtes tot 50m2 kunnen koelen. Mijn flat is slechts 27m2 groot. Mijn doel was de hele flat af te koelen. Mijn kamer wordt heel snel afgekoeld tot 17 °C, maar de rest van de flat blijft hetzelfde. Zou een sterkere airconditioner de hele flat kunnen koelen (met bijv. 12'000 BTU/H)? Of kunnen mobiele airconditioners het eenvoudigweg niet beter? Heb wat deskundig advies nodig.

+7

20

Pedee89 8 jaren geleden in Airconditioning

BTU

Kun je de SI-eenheid voor het koelvermogen (W of kW) niet aangeven? Niemand kent BTU echt...

+1

8

Amaroq 2 jaren geleden in Airconditioning

Dubbele slang monobloc airconditioner

Ik ben op zoek naar een mobiele monobloc airconditioner met 2 slangen. Helaas zijn ze moeilijk te vinden, hoewel bewezen is dat ze beter zijn dan die met maar één slang. Kent iemand zo'n apparaat?

3

Anonymous 2 jaren geleden in Airconditioning

Kelder airconditioner

Ik ben op zoek naar een airco voor mijn kelder. Hij is goed geïsoleerd en heeft daardoor een constante temperatuur, maar hij is niet ingegraven, dus de temperatuur blijft te hoog (20 graden). Ik zoek dus een airconditioner die - Niet krachtig hoeft te zijn (kamer van 5 vierkante meter, goed geïsoleerd en geen ramen) - Onder de 18 graden kan worden ingesteld (idealiter 12 tot 15 graden) - Automatisch uitschakelt als de gewenste temperatuur is bereikt (ik wil geen ventilator die 24 uur per dag draait, maar alleen als de temperatuur te hoog is) - Vast of mobiel, lawaaierig of niet, het maakt mij niet uit

3

domino1112 2 jaren geleden in Airconditioning

Airconditioners met luchtreiniger

Biedt Galaxus/Digitec mobiele airconditioners met luchtreinigers?

0

christhirteen13 5 jaren geleden in Airconditioning

Zoek airconditioner zonder condenswater of tank daarvoor

Beste Digitec gemeenschap, Ik heb momenteel een mobiele airconditioner die het condenswater opslaat in een reservoir. Deze tank raakt om de 4 tot 5 uur vol en het apparaat schakelt volledig uit. Dit is buitengewoon vervelend, vooral als je in koele lucht wilt slapen. Ik moet het ding van 30 kg telkens naar de badkamer dragen en het water er via een klep uit laten lopen. Dat is voor mij echt geen goede optie voor de lange termijn. Nu wil ik u vragen of u hier op Digitec apparaten kunt aanbevelen die geen condens hoeven op te slaan. Ik zou iets willen dat het condenswater gewoon met de lucht afvoert via een afvoerslang, als dat het geval is. Ik heb online wat onderzoek gedaan en er zijn inderdaad zulke apparaten, vooral bij DeLonghi, maar ik heb ook wat systemen bekeken en de instructies gaven nog steeds een tank aan. Ik stel elk goed advies op prijs! Chris

9

schenleyv 3 jaren geleden in Airconditioning

AC voor beschermd gebouw?

We wonen in een oud huis dat beschermd wordt door de Gemeinde en zouden graag willen weten of jullie aanbevelingen hebben van draagbare AC (hoeft geen glazen raam en buis buiten het raam te verwijderen)? Jullie aanbevelingen worden zeer op prijs gesteld.

3

RemyDG 3 jaren geleden in Airconditioning

Compacte split monoblok

Ik heb dit soort airconditioning gezien, ik vind het interessant, maar ik kan er geen vinden in Zwitserland, Digitec Galaxus zou het moeten aanbieden. - Archiexpo.fr/prod/gree/product-156497-2152259

1

vecors99 3 jaren geleden in Airconditioning

<500W

Ik zoek een kleine airconditioner met een laag stroomverbruik. Helaas is er geen filter voor. Heeft iemand een tip?

4

DarthShadow 6 jaren geleden in Airconditioning

Welke airconditioner ?

Vanwege de "verschrikkelijke" hitte van de afgelopen dagen en die nog moet komen ... Ik wil graag een airconditioner kopen. Hij moet mobiel zijn, zodat ik de woonkamer en later de slaapkamer kan koelen. De woonkamer is 45 m² open met keuken en de slaapkamer 15 m². Ik heb een klamboe in de slaapkamer die de lucht tegenhoudt en als de luxaflex omlaag gaat? Bouwt het niet op? Ik heb ook binnenkatten. Ik zou dankbaar zijn voor ervaringen, aanbevelingen, tips enz.

15

oefianer 3 jaren geleden in Airconditioning

Airco De'Longhi vullen met R290 waar ?

Hallo samen Waar kan ik mijn De'Longhi airconditioner goedkoop vullen. Ik zou de doos eruit kunnen halen, maar vullen waar en met wie? Hij is al meer dan 10 jaar oud, maar koelt nog steeds maar ongeveer 50% van het vermogen.

0

30 van 49 discussies

Orde van de
discussies
Naar boven
Forum voor Airconditioning
StartBegin discussie