Wasmand

3 Discussies voor in Wasmand

Begin discussie
    pefraba 3 jaren geleden in Wasmand

Materiaalgroep "Textiel" maak onderscheid tussen natuurlijke vezels en synthetische vezels

Ik wil geen aardolieproducten kopen, dus ook geen textiel van synthetische vezels*. Maar bij het filteren op textiel worden katoen, linnen en vilt op één hoop gegooid met polyester en nylon. Hetzelfde geldt voor vlechtwerk, waar bij het filteren geen onderscheid wordt gemaakt tussen rotan en polypropyleen. -- Waarom? Maak daarom, beste Galaxus, onderscheid tussen natuurlijke vezels en synthetische vezels. Alternatief: Extra filterveld voor materiaal, niet alleen materiaalgroep. * Ik ben me ervan bewust dat er ook synthetische vezels bestaan die gemaakt zijn van hernieuwbare (plantaardige) grondstoffen. De verwerking van potentiële voedingsmiddelen beschouw ik echter als ethisch problematisch: zetmeel uit graanplanten en aardappelen, suiker uit suikerriet en suikerbieten, vetzuren uit olieplanten.

2

Anonymous 5 jaren geleden in Wasmand

Wasmand met weinig of geen plastic?

Zijn er wasmanden met weinig of geen plastic (gemaakt van minerale olie) die geen fortuin kosten?

0

evelyn1 5 jaren geleden in Wasmand

Kela Wasmand

Ik heb gezocht naar een Kela wasmand met 2 plastic handvatten. Helaas is dit niet meer verkrijgbaar in Zwitserland. Ik vind er veel van in Duitsland, maar ze zijn niet verkrijgbaar in Zwitserland.

0

Orde van de
discussies
Forum voor Wasmand
StartBegin discussie