AV ontvanger

70 Discussies voor in AV ontvanger

Begin discussie
    dersmu 4 maanden geleden in AV ontvanger

Pioneer VSX-LX305 HDMI-ingang

Ik heb verschillende apparaten aangesloten op mijn Pioneer VSX-LX305 via een HDMI-kabel, waaronder SwisscomTV, AppleTV en een PS4. CEC is geactiveerd op alle apparaten. Wanneer ik echter een van de apparaten inschakel, schakelt de Pioneer VSX-LX305 ook in (zoals het hoort), maar toont mij niet de HDMI-ingang van het actieve apparaat, maar gebruikt in plaats daarvan HDMI1 of soms de ingang die ik het laatst heb gebruikt, wat niet altijd de exacte ingang is waarop het actieve apparaat is aangesloten. Als gevolg daarvan is het andere apparaat ook ingeschakeld. Ik kon geen instelling vinden die het probleem zou oplossen. Ik kan CEC al uitschakelen en Pass Trough instellen op "laatste bron", maar ook dat helpt niet. Ik heb ook geen instelling gevonden zoals Automatische invoer. Heeft iemand hetzelfde probleem gehad en misschien zelf een oplossing gevonden?

2

paulbibers 5 maanden geleden in AV ontvanger

DAB-ontvanger

We hebben een Bose Wave Muzieksysteem. Nu de FM-zender is uitgeschakeld, kan ik niet meer naar de radio luisteren. Wat voor DAB-ontvanger moet ik kopen zodat ik weer naar de radio kan luisteren?

2

gheini 11 maanden geleden in AV ontvanger

Nieuw filter voor afspelen van audio vanaf USB

Maak alsjeblieft een filter voor het afspelen van audioformaten vanaf USB (en ook een voor de ondersteunde audioformaten...)!

1

AmiP376 1 jaar geleden in AV ontvanger

Karaoke

Hallo, Ik kan de DENON versterker niet configureren met de karaokemixer... TV LG OLED48C15LA TV HDMI eARC naar HDMI eArc DENON TV optische PCM geluidsuitgang naar RCA ingang RINGEAR 919 mixer via converter RINGERA RCA naar RCA2 mediaspeler DENON Als ik de eARC TV uitgang selecteer, komt het geluid heel goed uit de luidsprekers (JBL studio 190). Als ik de optische TV-uitgang en DENON mediaspeler selecteer, hoor ik het geluid via het oortje van de converter en soms komt het uit op de luidsprekers... als ik meezing met de muziek, moet het DENON geluid erg hard +70 en verlaag ik de microfoonuitgang om de microfoonspraak en het TV geluid in balans te brengen. Maar als ik terugschakel naar de TV eArc uitgang naar DENON en dan terug naar de optische/Mixer uitgang, krijg ik geen geluid, ook al staat de mixer aan en Denon mediaplayer aan. En ik krijg het niet meer aan, ook al geeft de koptelefoon aan dat het geluid uit de TV komt. Hebben jullie suggesties? Bedankt

0

gnurpfi 1 jaar geleden in AV ontvanger

AV-receiver aanbeveling

Hallo Ik weet niet zeker welke richting ik op moet qua merk en model. Misschien kan iemand me hier helpen. Eisen: Prijs tot ongeveer 1000. Kanalen 7.2 of meer. DAB+ inbegrepen. En wat verder tegenwoordig standaard is. Ik was altijd erg te spreken over Yamaha, helaas slachtoffer van de vooruitgang, verder een topapparaat. Nu lijkt het me dat Denon of Onkyo tegenwoordig misschien de betere keuze is. Wat denken jullie? Als ik filter, worden er slechts 8 apparaten weergegeven zonder prijslimiet, allemaal binnen de tolerantie. Omdat de opgeslagen gegevens niet altijd correct zijn, wil ik graag jullie expertise erbij betrekken. Bijvoorbeeld Denon 1700 met DAB (500.-) en 3800 zonder DAB (980.-)? Ik weet niet genoeg over de benamingen. Hartelijk dank...

2

Anonymous 2 jaren geleden in AV ontvanger

AV ontvanger & preout?

Heeft iemand toevallig al ervaring met de huidige AV-receivers en hun pre-outs? Ik vind het momenteel moeilijk om te beslissen of ik voor een NAD C 298 + Marantz NR1510 combo ga. Mijn stereo/voorluidsprekers zijn een beetje veeleisend (Dynaudio Contour 5.4). Als iemand betere tips heeft voor AC receivers met preout.... ?

3

Anonymous 8 jaren geleden in AV ontvanger

dts Play-Fi?

Voor multiroom systemen en AV-receivers zou het zinvol zijn om dts Play-Fi ondersteuning als filterbaar item in de specificaties op te nemen. Dit lijkt momenteel niet het geval te zijn. Zie https://play-fi.com/

5

Anonymous 2 jaren geleden in AV ontvanger

Nieuwe Denon serie

Hallo Digitec Ik heb gezien dat andere dealers de Denon AVC-X3800H al aan hun assortiment hebben toegevoegd. Weet je al wanneer je dit apparaat opneemt? Groeten

1

TG1234 2 jaren geleden in AV ontvanger

AVR en 3D films

Hallo allemaal, Misschien kan een van jullie het me vertellen: Is een AVR die 4K ondersteunt ook geschikt voor 3D films? Gaat het om de hoeveelheid gegevens of wat zou de voorwaarde zijn voor een AVR om 3D films te ondersteunen? Natuurlijk heb ik het gegoogeld, maar op de een of andere manier zoek ik misschien verkeerd, want alle berichten over 3D films en AVR die ik vond zijn van >5-10 jaar geleden. Digitec heeft een filter, maar die spuugt slechts 7 apparaten uit, wat me wat vreemd lijkt. En als je zoekt naar 3D in verband met AVR, krijg je meestal dingen als 3D AUDIO (Auro 3D enz.) :-// Wat ik in plaats daarvan las in een bericht van rond 2014 (dat ik helaas niet meer kan vinden) is dat de nieuwere AVR's consequent 3D video aankunnen. Als dat het geval was, zou het in de specificaties van alle AVR's moeten staan...? Ah ja, de instelling: Blu-Ray speler (geschikt voor 3D) -> AVR -> projector (geschikt voor 3D). Ik hoop dat ik de vraag goed heb geformuleerd en de nodige informatie heb gegeven. Zo niet, sorry en vraag gerust! Alvast bedankt en een goed begin van het weekend!

0

Nighthawk117 2 jaren geleden in AV ontvanger

Kan deze combo iets doen?

Goedemorgen, Ik denk erover een AV-receiver met twee passieve luidsprekers te kopen voor een nieuwe thuisbioscoop. Ik heb momenteel een 5 jaar oude LCD TV, maar die wordt binnen afzienbare tijd vervangen. De kwestie van AV-receivers en luidsprekers is nieuw voor mij... Ik gebruik momenteel thuis een PS5 en een Apple TV 4K (1e generatie). Het onderwerp HDMI 2.1 is voor mij bijzonder verwarrend, omdat je er veel over hoort. Het systeem moet zeker toekomstgericht zijn, dus niet per se alleen HDMI 2.0. Ik denk aan de Onkyo TX-NR6100 als ontvanger, de Klipsch R-820F als luidsprekers. Subwoofer waarschijnlijk nog niet aan het begin... Ik hou er niet van om luidsprekers over de flat te verspreiden of om meterslange kabels onzichtbaar te plaatsen. Daarom wil ik geen 7.2.2 systeem. Toch wil ik de optie openhouden. Wat vind je van deze combinatie? Is het te weinig of te veel kracht? Ik zou zeggen dat het budget rond de 2.000 CHF ligt. Veel dank en groeten

0

Corennight 3 jaren geleden in AV ontvanger

Wat kun je me aanbevelen? Wat heb ik nodig? Reciever voor flat

Hallo Gemeenschap Ik heb momenteel een ongeveer 15 jaar oude Pioneer VSX 520 AV-Reciever.... Ik zoek een reviever om dit te vervangen.... Reden voor verandering: - Steeds weer harde geluiden uit de luidsprekers (als ik de reciever even van de stroom haal (aan de stroomkabel trekken) gaat het gebrom weer even weg). - Ik heb al heel lang geen afstandsbediening meer en moet altijd alles op de reciever schakelen. - Ik wil een reviever die automatisch inschakelt als ik Swisscom TV inschakel. - Wil graag een reviever die Bluetooth of WLAN of iets dergelijks heeft, zodat ik via AppleMusic naar muziek op mijn smartphone kan luisteren. Verbonden met de ontvanger is - Teufel Ultima 40 stereo paar luidsprekers - Swisscom TV (momenteel via optische kabel) en beeld rechtstreeks van de Swisscom box naar de TV via HDMI kabel. - Een platenspeler - Een X-Box Ik zou de mogelijkheid hebben om de reciever via Lankabel aan te sluiten omdat er een WLAN Box van Swisscom naast staat (misschien is dat belangrijk...) Ik weet er niet veel van, dus ik schrijf alles op... Ik zal nauwelijks meer aansluiten... en ook in de toekomst blijf ik bij de stereoboxen Prijstechnisch zou het betaalbaar moeten blijven... Het hoeft geen audiofiele proporties aan te nemen.... Ik woon in een flat waar muziek niet mega hard gedraaid mag worden.... Zou erg blij zijn met tips... Als er behoefte is aan meer informatie van mijn kant ben ik graag bereid die te verstrekken... Hartelijk dank :) Claudio

1

LukasBraem 3 jaren geleden in AV ontvanger

AV ontvanger met Deezer aansluiting

Hé jongens Ik zoek een opvolger voor mijn Denon AVR-X1100W. De volgende apparatuur zou mooi zijn: 5.1, DAB+, Bluetooth en netwerk. Ik heb Toslink nodig en minstens 2x HDMI in en 1x HDMI uit. Kun je iets aanbevelen uit de instap/middelklasse dat geen 600-700 stutz kost?

0

WhatElse 3 jaren geleden in AV ontvanger

auto. De ingangen schakelen

Ik zoek een AV-receiver voor mijn nieuwe huis. Ik heb echter de volgende situatie, waaraan zeker moet worden voldaan Als je TV kijkt en de reciever verwerkt het audiosignaal van b.v. een Swisscom TV box, dan moet de reciever automatisch overschakelen als er een signaal wordt ontvangen via de coaxiale digitale ingang. Nadat het signaal van de digitale ingang is beëindigd, schakelt de reciever weer terug. Misschien eenvoudiger: als er een nieuw signaal binnenkomt op een ingang, moet de reciever altijd overschakelen. Bestaat er een reciever die dit kan? Het punt is dat ik ook de deuroproep van het intercomsysteem naar het systeem van mijn Smart Home systeem wil brengen als er iemand buiten aanbelt, of andere alarmen/meldingen.

3

sacro123 3 jaren geleden in AV ontvanger

Pioneer AV ontvanger

Waar zijn alle goede Pioneer AV-receivers gebleven? Produceert Pioneer niets meer op dit gebied? Groeten

4

arturo99 3 jaren geleden in AV ontvanger

Denon AVR-X1700H DAB wanneer is deze beschikbaar?

Hallo, ik zou graag willen weten wanneer het mogelijk zal zijn om een nieuwe AVR van Denon te bestellen? Zijn er plannen om dit model vooraf te bestellen of beschikbaar te stellen? Dank u en met vriendelijke groet.

3

oswald61 3 jaren geleden in AV ontvanger

Beschikbaarheid Denon AVR-S660H

Dit nieuwe model is door Denon aangekondigd voor november. Neemt u dit product op of wanneer komt het beschikbaar? Hartelijk dank en vriendelijke groeten

1

wolfies97 3 jaren geleden in AV ontvanger

Yamaha Aventage RX-A2A

Gaat Digitec de Yamaha Aventage RX-A2A uitbrengen? En heb je een datum en een prijs?

1

RugaCH 3 jaren geleden in AV ontvanger

HDMI 2.1

Wanneer zal het eindelijk mogelijk zijn om te filteren voor HDMI 2.1? :(

1

mrenaud 10 jaren geleden in AV ontvanger

Denon AVR-X7200WA

Goedendag, Ik zou willen vragen of Digitec van plan is om bovenstaande ontvanger in zijn assortiment op te nemen? Hartelijk dank en vriendelijke groeten MR

5

mycolo17 4 jaren geleden in AV ontvanger

8K AVR

Waarom heeft Digitec geen 8K AVR-versterkers om uit te kiezen? Maar er zijn genoeg 8K TV's in de aanbieding????

5

Sir_Mike 4 jaren geleden in AV ontvanger

TV op beamer

Hallo allemaal Ik denk dat ik echt te dom ben, dus hier is mijn vraag aan jou: ik heb een heel "old school" kabel TV aansluiting van de plaatselijke technische bedrijven (geen setup box of iets dergelijks) en een beamer met HDMI aansluiting. Hoe krijg ik het TV signaal naar de projector? Ik word gek, zo moeilijk kan het niet zijn, maar ik kan geen converter of iets dergelijks vinden die de Sat/TV kabel omzet in een HDMI signaal. Kan iemand mij een tip geven? Ik wil alleen af en toe een wedstrijd in de tuin kijken (bijv. nu tijdens het EK)... Bedankt voor je inbreng!

3

andreas.wick.aw 4 jaren geleden in AV ontvanger

Welke AV-receiver

Hallo audiofielen, Mijn binnenkort 20 jaar oude set van 4 luidsprekers en een oude stereo-installatie gekoppeld aan een pc is aan vervanging toe. Ik heb mijn winkelmandje gevuld met zeer beperkte kennis en ben nu bij de ontvanger. Waar moet ik op letten? Ik ben van plan de volgende spullen te kopen om een acceptabele thuisbioscoop/gaming ervaring te creëren: - Epson EH-TW7100 - Klipsch R-625FA (2x) - Klipsch R-41M (1 paar) - Klipsch R-52C Ooit als ik de leningen heb afbetaald zal ik een woofer toevoegen. :'D A) Wat vind je van de opzet? (betere tips?) B) wat voor soort ontvanger moet ik ervoor krijgen?

0

mkaisers 4 jaren geleden in AV ontvanger

Zijn er leveringsproblemen met AV-ontvangers?

Waarom zijn zo weinig van de aangeboden AV-ontvangers op korte termijn of onmiddellijk beschikbaar?

2

Stephanie-Alannah 4 jaren geleden in AV ontvanger

DAB(+)-C

Hallo Gemeenschap, Een vraag... Is het echt mogelijk dat er momenteel geen AVR's zijn met ingebouwde DAB+-C functionaliteit, dus DAB+ direct via de kabel zonder dat er een adapter nodig is om de DAB+ kanalen te pushen? Of heb je dit alleen nodig bij UPC? Ik zit niet op het UPC netwerk maar op een regionale kabelprovider. Groetjes en ydsnke, Stefan... ☺️

0

Anonymous 4 jaren geleden in AV ontvanger

AV ontvanger 8K

Wanneer komen er AV-ontvangers die 8K ondersteunen? Een voorbeeld: Denon AVR-S960H.

1

Roger080676 4 jaren geleden in AV ontvanger

Vervangende Denon AV ontvanger 2311

Mijn AVR raakt in jaren op en moet langzamerhand vervangen worden. Welke reciver zou je aanbevelen als vervanging?

0

DarthShadow 4 jaren geleden in AV ontvanger

Apple Airplay 2

Hallo allemaal Ik heb de Denon AVR-X4300H receiver met Dolby Atmos 5.1.2 luidsprekers van Canton via de kabel. Als ik naar muziek luister heb ik de Multiroom Set in de woonkamer nodig, nu wil ik dit aanvullen met draadloze luidsprekers die in de keuken en op kantoor worden geplaatst, zodat ik overal naar muziek kan luisteren. Deze moeten echter alleen actief zijn voor muziek met de bestaande luidsprekers, b.v. bij TV kijken zal alleen de 5.1.2 set actief zijn. Wat kunt u aanbevelen en is het überhaupt mogelijk? Bedankt

0

sacro123 4 jaren geleden in AV ontvanger

Pionier

Hoe staat het met Pioneer? Zijn de geruchten waar dat Pioneer de AV-markt gaat verlaten? Ik las iets over insolventie... Groeten

0

Yamaha TSR-400

Neemt u ook bovenstaande ontvanger in het assortiment op? Groeten

1

Draadloze luidspreker

Hallo allemaal, zijn er ontvangers waarmee je luidsprekers via kabel (voorkant) en draadloze interface kunt aansluiten?

1

30 van 70 discussies

Orde van de
discussies
Naar boven
Forum voor AV ontvanger
StartBegin discussie