Luidsprekerkabel

2 Discussies voor in Luidsprekerkabel

Begin discussie
    Anonymous 2 jaren geleden in Luidsprekerkabel

Welke kabel voor Q Acoustics 3010i luidsprekers?

Ik heb een Yamaha V6A versterker gekocht, 4 3010i luidsprekers, een 3090ci middenluidspreker en een SVS SB2000 subwoofer. Ik wil graag een aanbeveling voor de kabels. Ik begrijp dat het 100% koper moet zijn, maar vanaf daar weet ik het niet meer. Ik wil geen fortuin uitgeven.

2

Mist3r1989 7 jaren geleden in Luidsprekerkabel

Juiste kabelkeuze

Hallo Samen Na wat onderzoek op internet heeft het onderwerp luidsprekerkabels me totaal in verwarring gebracht.... De volgende situatie: Ik wil een nieuwe home cinema opstelling opzetten voor een vrij kleine kamer (ca. 25 m²). Hoewel ik erg gevoelig ben voor audiokwaliteit, heb ik tot nu toe alleen nogal slechte en basale luidsprekers gehad, maar daar moet nu verandering in komen. De eerste stap is waarschijnlijk het installeren van Klipsch 5.1.2 surrounds en de tweede stap 5.1.4 surrounds. Ze worden aangestuurd door een Marantz SR-6011 AV-receiver, die 9x 185 watt levert. Uit de opstelling vloeien momenteel 2 moeilijkheden voort. 1. de luidspreker(s) rechtsachter hebben een kabelafstand van 12,5 - 14m. De vraag is of 2,5 mm luidsprekerkabel voldoende is, of riskeer ik kwaliteitsverlies? Op internet zijn de meningen verdeeld. Het tweede dat voor mij verwarrend is, is een wattage specificatie voor koperkabel (geschikt voor maximaal 120W per kanaal)... Maar ik heb er geen gevonden die tot 185 watt zegt.... Maakt dat een verschil? Hartelijk dank voor je hulp, het onderwerp luidsprekerkabels lijkt me erg verwarrend, en als ik al een nieuw systeem in gebruik neem, wil ik dat graag zo goed mogelijk doen. Ik kijk uit naar je feedback.

4

Orde van de
discussies
Forum voor Luidsprekerkabel
StartBegin discussie