Externe harde schijf

53 Discussies voor in Externe harde schijf

Begin discussie
    Anonymous 1 dag geleden in Externe harde schijf

Externe harde schijf voor KMO's

Hallo samen Kan iemand een externe harde schijf aanbevelen voor een MKB-bedrijf met 5 medewerkers, zodat iedereen via het netwerk toegang heeft tot de harde schijf zonder dat de harde schijf rechtstreeks op de computer hoeft te worden aangesloten? Hartelijk dank voor uw hulp

5

Anonymous 1 jaar geleden in Externe harde schijf

Langdurige opslag

Hallo allemaal. Ik wil graag een externe harde schijf kopen van ongeveer 2 TB voor langdurige opslag van foto's, video's, enz. Het is mogelijk dat de harde schijf maximaal 1-2 jaar niet gebruikt wordt. Ik denk bijvoorbeeld aan de WD Elements met 2 TB voor momenteel 60,-. Nu de vraag. Hoe lang gaat zo'n harde schijf mee? Ik lees op internet dat hij ongeveer 5-10 jaar meegaat. Moet ik er dan rekening mee houden dat al mijn gegevens na een jaar of 7 weg zijn? Of gaan zulke harde schijven meestal langer mee? Specifiek: hoe groot is de kans dat alle gegevens op de WD Elements 2TB na 10 jaar nog schoon zijn? (ervan uitgaande dat er één keer per jaar nieuwe gegevens op worden geschreven). Merci en groeten B

+5

11

gheini 1 jaar geleden in Externe harde schijf

bestandsformaat? Onnodig filter!

In deze categorie staat het filter 'Bestandsformaat', maar dat is volledig overbodig omdat je een harde schijf met het juiste programma kunt formatteren in elk bestandssysteem (als je weet hoe...)

1

Jens.M 2 jaren geleden in Externe harde schijf

Externe harde schijf met aan-uitschakelaar

Bestaat er een externe harde schijf die de hele tijd op de PC kan worden aangesloten, maar een aan/uit-schakelaar heeft? Ik heb een Seagate Expansion Desktop en die draait gewoon de hele tijd, is behoorlijk luidruchtig, zelfs als ik er geen bestanden mee open en maakt mijn hele verkenner erg traag. Ik zou graag een andere oplossing hebben, want ik heb al een nieuwe nodig.

+3

9

KleinerMond80 1 jaar geleden in Externe harde schijf

Externe harde schijf voor mobiele telefoon

Hallo @ allemaal Vraag: Wat zijn de mogelijkheden om de gegevens rechtstreeks van de mobiele telefoonaansluiting C op een externe harde schijf op te slaan? zonder omleidingen via internetopslag. alvast bedankt voor je hulp ;-) Fijne dag ;-)

0

rrm-07 1 jaar geleden in Externe harde schijf

Welke externe harde schijf vind jij het meest positief, praktisch of aan te raden?

Ik heb de laatste tijd nagedacht over hoe ik al mijn gegevensproducten wil beveiligen. Tot nu toe is het niet veel, maar er komt waarschijnlijk meer en meer. Kunnen jullie me helpen? De harde schijf moet stil zijn, geen gegevens naar derden sturen, betrouwbaar en duurzaam zijn (ik wil hem de komende 15-20 jaar als opslag gebruiken) en een wachtwoordbeveiliging hebben. Hebben jullie suggesties?

6

Anonymous 1 jaar geleden in Externe harde schijf

Een externe harde schijf aansluiten op I Phone 11

Hoi zäme, ik moet een eenvoudige, ongecompliceerde externe harde schijf hebben voor een I Phone 11. Welke externe harde schijf is compatibel? Waar moet ik op letten? Ik wil gewoon een back-up maken van mijn foto's... :-)

1

Anonymous 2 jaren geleden in Externe harde schijf

Opslag/back-up oplossing voor fotografen (NAS of DAS)

Hallo Gemeenschap Ik ben een hobbyfotograaf en videograaf en genereer ongeveer 0,5-1TB aan gegevens per jaar. Tot nu toe heb ik alles opgeslagen op mijn WD My Book Duo (in Raid1). Ik maak ook regelmatig een back-up op een SanDisk Professional G-DRIVE. Omdat ik onlangs in de gebruikerscommentaren veel slechte dingen heb gelezen over de WD My Book Duo (gegevens gaan verloren als de behuizing loslaat, enz.), wil ik graag rondkijken naar een alternatief dat wat betrouwbaarder is. De vraag is natuurlijk tussen DAS of NAS. Omdat ik in Lightroom werk en ook video's bewerk, zou de toegang relatief snel moeten zijn. Daarom denk ik dat een NAS (volgens onderzoek) waarschijnlijk minder een optie is. Maar ik ben blij dat ik ongelijk krijg. Ik twijfel daarom tussen SanDisk Professional G-RAID 2 of een Synology DS920+. Heeft iemand hier ervaring of zit hij in hetzelfde schuitje? (Ik ben ook benieuwd naar ervaringen met NAS, inclusief het lokaal opslaan van werkbestanden voor bewerking - doet iemand dit überhaupt). Hartelijk dank!

4

tipfeler 3 jaren geleden in Externe harde schijf

Harde schijf met SD-sleuf

Ik zoek een compacte harde schijf die automatisch SD-kaarten kan kopiëren voor onderweg. Kent iemand zo'n apparaat?

2

Jens.M 3 jaren geleden in Externe harde schijf

Externe harde schijf voor 4K video's

Ik ben gepassioneerd door het maken van YouTube video's en de afgewerkte projecten nemen nu een 5T externe harde schijf in beslag, die nu vol is. Voor het bewerken heb ik apart nog een 5T harde schijf. Omdat dit na verloop van tijd vrij duur wordt om steeds weer dezelfde 5T harde schijf te kopen, ben ik nu op zoek naar een andere oplossing 10T of meer. Hij mag ook niet te traag zijn, zodat het verplaatsen van de video's niet te lang duurt. Heeft iemand al ervaring met een goede harde schijf of kan iemand iets aanbevelen?

2

kwinsch 3 jaren geleden in Externe harde schijf

Prijs/TB Filter voor opslagmedia

Sinds kort hebben de harde schijven op de productpagina een prijs per TB (bijv. 24,40CHF/1TB). Het zou geweldig zijn als je de harde schijven en in het algemeen alle opslagmedia zou kunnen filteren/sorteren op prijs per TB opslagcapaciteit.

0

Anonymous 6 jaren geleden in Externe harde schijf

Thunderbolt / USB 3.1C

Hallo allemaal Het verbaast me een beetje hoe weinig USB 3.1C / Thunderbolt HD's er zijn, hoewel de overdracht aanzienlijk sneller is dan met USB 3.0. Is er enige twijfel of deze standaard op de lange termijn stand zal houden (niet dat ik Thunderbolt zal kopen als back-up, en in het ergste geval zal ik over een paar jaar wanhopig moeten zoeken naar een compatibel apparaat :).

6

sieber_josef 4 jaren geleden in Externe harde schijf

Verloren gegevens op NAS harde schijven

Mijn harde schijven zijn plotseling leeg. Ik heb een Seagate 2 bay NAS met 2 TB opslag die draait met Raid 1. Helaas was ik zo dom om geen back-up te maken van de NAS. Er staan vooral foto's en muziek op. Ik heb een bedrijf ingehuurd om te controleren of de gegevens er nog zijn, helaas negatief. Dus wat kan ik nog meer doen. Bedankt

+9

29

Raffii* 5 jaren geleden in Externe harde schijf

Externe harde schijf voor gaming gezocht, tijdelijke oplossing

Hallo lieve gemeenschap Ik zoek een externe harde schijf voor spelletjes, want mijn ingebouwde harde schijf (gaming laptop) is bijna vol en ik wil niets verwijderen.... Het geheel is echter slechts bedoeld als een tijdelijke oplossing, voor maximaal een jaar. Daarna hoop ik genoeg geld gespaard te hebben voor een fatsoenlijke spelcomputer. Ik wil een HDD of SSD minimaal 2TB, USB 3.1, Budget: max 200.- CHF De vraag is of een SSD überhaupt de moeite waard is, want ik betaal een forse prijs voor 2 TB, of denk je dat een HDD voldoende is? Als je zegt dat het een SSD moet zijn zodat alles soepel loopt, dan zou een harde schijf van 1TB ook OK zijn. Er past nog aardig wat op. Hier zijn mijn specificaties: (het is al 4 jaar oud...) CPU: Intel Core i7-6700HQ GPU: NVIDIA GeForce GTX 960M (4GB GDDR5). BEELD: 17,3", 4K UHD (3840 x 2160), IPS OPSLAG: 512GB SSD + 2000GB HDD RAM: 32 GB DDR4 Ik hoop dat je me kunt helpen. :)

+4

16

silscho 4 jaren geleden in Externe harde schijf

externe HDD of SSD?

Beste Gemeenschap, Ik wil een nieuwe externe schijf kopen. Het wordt uitsluitend gebruikt voor het maken van back-ups. Ik heb twee woonplaatsen en reis vaak heen en weer. Zou je gaan voor een SSD (want geen bewegende delen) of een HDD (want robuuster). Bedankt voor je gedachten!

+1

10

thuldai 4 jaren geleden in Externe harde schijf

Snelle externe HDD voor foto's

Hallo allemaal, Onze familiefoto collectie overschrijdt de capaciteit van onze iMac, dus heb ik die verplaatst naar een externe HD. Maar de HD is te traag (2,5" vormfactor) en laat de hele computer kruipen. Daarom ben ik nu op zoek naar een snellere externe harde schijf. We bewerken niet voortdurend foto's, maar af en toe een kalender, fotoboek, enz. Ik kan geen snelheidsspecificaties vinden voor alle harde schijven, dus: - Is het voor mijn doeleinden voldoende om één keer een 3,5" HDD te nemen? In principe snel genoeg? - Heeft iemand een aanbeveling voor iets bijzonder snels onder de 3,5" harde schijven? - Hangt het af van de verbinding? Welke moet ik kiezen? Onze iMac heeft USB en Thunderbolt poorten. - SSD lijkt me bijna overdreven, nietwaar? Alvast bedankt voor nuttige tips!

3

Anonymous 4 jaren geleden in Externe harde schijf

Externe harde schijf 2-10 TB met back-up software

Hallo Digitec en Digitec fans, Ik ben op zoek naar een eenvoudige back-up oplossing. Is een externe harde schijf met software erop een oplossing? Wat werkt? Na het zonder succes ontgrendelen van Acronis voor Adata SSD.... Ik zoek iets dat werkt. Groeten, Martin

3

chupete 4 jaren geleden in Externe harde schijf

Externe draagbaar voor Mac

Hallo samen ik zoek een externe draagbare harde schijf voor mijn macbook 12". deze moet in de toekomst echter ook werken op een windows apparaat. ik wil er vooral media (foto's en video's) op kunnen opslaan, maar ook een paar documenten. voldoet elke beschikbare harde schijf? Bedankt.

2

schädi4 5 jaren geleden in Externe harde schijf

Extern opslagmedium voor Ipad Pro

Welk extern opslagmedium wordt aanbevolen voor de Ipad Pro? Foto's en studiemateriaal moeten erop worden opgeslagen. Is de LaCie rugged geschikt? Werkt dit überhaupt? Ik ben tot nu toe alleen Windoof-gebruiker geweest😁.

0

_jartman_ 5 jaren geleden in Externe harde schijf

Externe harde schijf voor PS4

Hallo aan elkaar Ik heb een externe harde schijf nodig voor mijn PS4. Welke kun je me hier aanbevelen, die in de prijsklasse van maximaal tot ca. 80/90 CHF kost? Het zou niet veel meer dan 1 of 2 TB opslagruimte hoeven te hebben, dat zou voor mij genoeg zijn. P.S. Een nieuwe interne harde schijf is uitgesloten. Bedankt voor jullie antwoorden!

2

sharkion 5 jaren geleden in Externe harde schijf

Externe USB harde schijf gezocht

De compatibele is voor HDD Opname TV Sony KD 65AF8

0

dooni 6 jaren geleden in Externe harde schijf

Externe HDD die spindowns naar Mac of Synology DiskStation wanneer niet in gebruik.

Op mijn Mac blijven mijn nieuwere externe HDD's eindeloos draaien, zelfs als ze niet in gebruik of zelfs uitgeworpen zijn. Dit komt waarschijnlijk door de controller in de externe behuizing. Oude USB 2 behuizingen doen dit zonder problemen. Heeft iemand ervaring? Ik heb mijn oog laten vallen op de 2,5" USB-C HDD's van LaCie.

0

Anonymous 6 jaren geleden in Externe harde schijf

Stapelbare externe USB harde schijven

Ik evalueer 3 externe USB harde schijven die goed en stabiel gestapeld kunnen worden. Heeft iemand ervaring met bijvoorbeeld deze schijf (artikelnummer 5982716): https://www.digitec.ch/de/s1/product/seagate-backup-plus-portable-5tb-externe-festplatte-5982716?tagIds=76-535 Of heeft iemand een andere, betere suggestie? Veel dank

2

Eunos 6 jaren geleden in Externe harde schijf

Overschakelen van PC naar Smart TV

Is het mogelijk om een externe harde schijf te gebruiken voor een PC (Windows) en tegelijkertijd voor een Smart TV zonder deze te formatteren? Met andere woorden, je kunt je eigen video's en foto's verplaatsen van de PC naar de externe harde schijf, maar de bestanden bekijken op een Smart TV. Ik weet dat een VGA kabel praktischer zou zijn. Maar ik vraag me nog steeds af of dit mogelijk is. Bedankt

+1

11

Dutliman 6 jaren geleden in Externe harde schijf

WD My Passport (4TB)

allereerst hallo.kun je wd passport en wd my book tegelijkertijd in één pc gebruiken?

1

Lou1s 6 jaren geleden in Externe harde schijf

Harde schijf voor Kanti

Hallo Ik ga morgen naar de Kanti en mijn notebook heeft maar 256 GB geheugen. Daarom wil ik een extra harde schijf aanschaffen. Een SSD is te duur, want die zou al 1TB (of zelfs meer) moeten zijn. Ik wil daarom een externe HDD kopen die ik elke dag bij me kan dragen. Het moet klein en robuust zijn. Ik hoop dat je een aantal goede producten kunt aanbevelen. Nu al bedankt, Louis

2

Anonymous 7 jaren geleden in Externe harde schijf

Zoekfilter capaciteit voor (externe) harde schijven

Ik vind de filterfunctie voor externe harde schijven niet echt nuttig: de stappen tot 3,9 TB lijken nog OK, maar daarna is de filterstap te groot: 4-9,9 TB. Vaak ben je op zoek naar ongeveer 4TB, of 8TB, of iets daartussenin (of meer dan 8TB). Maar het feit dat alle schijven van 4TB tot en met en meer dan 8TB in één filter zitten maakt het geheel erg verwarrend. Met de interne harde schijven is het hetzelfde probleem, zag ik net. Ik stel de indeling 4-5,9 6-7,9 en 8-9,9 TB voor. Zou dat haalbaar zijn?

1

Schnzlr 7 jaren geleden in Externe harde schijf

Geheugen voor reizen

Hallo allemaal. Ik ga in juli met twee vrienden naar Zuid-Amerika. We nemen onze GoPro's en misschien een drone mee. Zoals je ongetwijfeld weet, is zelfs een kaart van 128 GB daarvoor niet meer voldoende. Ik wil mijn laptop niet echt meenemen om de bestanden erop te bewaren. Dus mijn vraag aan jou is: Is er een opslagmedium met kaartsleuven dat zonder laptop/PC gebruikt kan worden? Of heb je gewoon een externe harde schijf meegenomen en die in het internetcafé gebruikt? Veel dank bij voorbaat!

2

haexli1108 7 jaren geleden in Externe harde schijf

Foto's en video's

Welke externe harde schijf kun je aanbevelen voor foto's en video's? Het moet ook niet te duur zijn.

+2

10

30 van 53 discussies

Orde van de
discussies
Naar boven
Forum voor Externe harde schijf
StartBegin discussie