DAB+ radio
Op zoek naar een digitale radio (DAB+) die ingeschakeld kan worden via een schakelbaar stopcontact.

1
Op zoek naar een digitale radio (DAB+) die ingeschakeld kan worden via een schakelbaar stopcontact.
1
Toen ik studeerde, waren er enkele CD-spelers, meestal van hoge prijs, die index merken ondersteunden. Dit werd voornamelijk gebruikt voor klassieke muziek. Zijn er nog steeds CD-spelers met deze functie? Dus naar de volgende index gaan? Professionele CD-DA auteurssoftware ondersteunt deze functie nog steeds.
0
Jammer dat Deigitec geen producten van Cambridge Audio voert. Ik was lang op zoek naar de CXN. Nu heb ik het elders gevonden en ben er zeer tevreden over. De andere netwerkaudiospelers kunnen op de achtergrond raken.
4
Hallo allemaal Ik zoek een cd dab apparaat dat ik via sonos kan laten lopen. Kent u zo'n apparaat?
0
Ik zou graag een luisterhoek willen inrichten in mijn kantoor. De luidsprekers (Teufel Ultima 40) heb ik al zitten, nu nog de driver. Use case en vereisten: Ik luister meestal via streaming (YouTube Music, af en toe Tidal HiFi, via Chromecast Audio via Toslink). Als Google (Chrome) Cast ontbreekt in het stuurprogramma, heb ik zeker een Toslink aansluiting nodig voor de bestaande Chromecast Audio, liefst twee, voor de zekerheid. Phono zou later ook goed zijn voor vinyl. Bluetooth (met een codec van hogere kwaliteit, bijvoorbeeld AptX [HD] of LDAC) en AirPlay 2 maken het geheel af. Bruikbaar/werkbaar internet en DAB+ radio-ontvangst zouden de kers op de taart zijn! Ik zie momenteel geen Google, Siri en Alexa Assistants. Maar als het ondersteund wordt, waarom niet? Eigen (Multiroom) oplossingen naast Google Cast/AirPlay 2, zoals Denon's HEOS, Yamaha MusicCast, Sonos, ben ik geen fan van.... Maar ik kan me erover inlezen. Budget: Eerder instapniveau voor 500,-. Maar als het onderdeel de moeite waard is, bijvoorbeeld in termen van toekomstbestendigheid, of functiebereik, of geluidskwaliteit, kan het tot 1000 gaan. Ik heb het gezien: De Yamaha R-N303D voor 400,- bevalt me goed, hij wordt vaak geprezen, de P/L is geweldig. Ik weet niet wat het verschil is met de oudere 402, die ongeveer hetzelfde kost. Je zou de ontvanger ook kunnen splitsen in netwerkspeler en geïntegreerde versterker. Ik heb liever een Denon DNP-800NE dan de PMA-800NE (helaas niet verkrijgbaar bij digitec). De combinatie is bij concurrenten verkrijgbaar voor 1000. Met het vinyl erop ziet het er echt klassiek uit (CD/DVD heb ik niet nodig). Ik zie de 2-delige combo als mooier gescheiden, upgradebaar (althans de DNP bovenop wat betreft mediaformaten; versterkers gaan zeker eeuwig mee). Maar ik ben niet echt zeker van de voordelen. Net ontdekt: Cambridge Audio, bijvoorbeeld de CXN V2 in combinatie met de CXA 81. Wat een apparaten! Maar ja, dan zouden we het over meer dan 2000 hebben. Het valt op dat voor stereo alleen vaak meer geld wordt betaald dan voor AV. Audiofielen lijken weer opgelicht... Persoonlijk geef ik de voorkeur aan dedicated stereo met uitstekende bedienbaarheid via het display op het apparaat, IR-afstandsbediening en extra Assistant/App voor het gemak. Huidige situatie: ik heb de Denon AVR-X3500H al 2 jaar in mijn woonkamer, in een 5.1 opstelling (2 Atmos luidsprekers ontbreken nog bij gebrek aan spelers). Voor het beeld wordt nog steeds een 82" LED gebruikt, maar de 77" OLED's worden nu betaalbaarder... Er speelt voortdurend muziek. Maar de opzet bevalt me vrij goed. Wat ik mis is een bediening (in ieder geval aan/uit) via App. Of zelfs via Smart Home. De Yamaha schijnt dit te kunnen. Met de Denon vereenvoudigt HDMI CEC veel, maar dat werkt natuurlijk allemaal niet voor de Chromecast Audio via Toslink. Ik hoor graag jullie meningen, ervaringen en tips!
0
Lang geleden zag ik hier een discussie over Schiit Audio en hun assortiment. Iemand van Digitec antwoordde dat hieraan gewerkt werd. Is er nieuws? Ik ben bezig mijn stereo-installatie te vernieuwen en keek net naar de verzendkosten vanuit de VS voor Schiit-producten... Zou gaaf zijn als de producten in Zwitserland werden aangeboden!
1
Is het mogelijk dat de oppo UDP-205 de enige speler is die MQA CD's aankan? Zullen andere modellen volgen? Of kun je MQA CD's in principe met elke CD-speler afspelen zolang je het signaal via de digitale uitgang naar een DAC stuurt die MQA begrijpt?
0