SONOS vs. Musiccast
Ik sta op het punt me "in te kopen" in een Multiroom systeem en twijfel nog tussen Sonos en Musiccast. Wat voor mij belangrijk is: - Alexa + Spotify integratie (beide kan, ik heb al Amazon Echo's). - Optie om te upgraden naar goed stereogeluid met echte luidsprekers (Sonos AMP is net uitgebracht, maar Yamaha heeft met Musiccast werelden meer mogelijkheden zowel op het gebied van AV als stereoreceiver en er is meer mogelijk qua kwaliteit aan de bovenkant bij Yamaha, bij Sonos is het AMP of geen AMP). - Optie voor een 4.0 systeem op de TV, bij voorkeur via HDMI ARC (stereo aan de voorkant van de TV, twee kleine draadloze luidsprekers voor surround). - Geluid en uiterlijk "zo goed mogelijk - Toekomstbestendig - Geen componenten van derden (behalve Alexa of Google), ik wil alles met de stem kunnen bedienen en niet met de afstandsbediening een component activeren. Waar ik nog het meest onzeker over ben en jullie mening en hulp nodig heb: 1. je leest altijd dat Sonos het stabielere systeem is, bij Musiccast lees je nog steeds over verbindingsproblemen. Maar het schijnt verbeterd te zijn. Is Musiccast nu stabiel? 2) Het geluid (Play:1 vs. Musiccast 20) is bijna altijd goed over Sonos, maar de meningen over Musiccast zijn uiterst uiteenlopend. Soms beter dan Sonos, soms veel slechter. "Analytisch en schoon zonder merkbare basversterking" tot "veel te veel bas". Ik ben uiterst verward. Dus welk systeem geeft meer? Is de Musiccast vergelijkbaar met de Play:1 of ONE, of heeft een van de twee een veel slechter geluid? Ken je een manier om beide systemen tegen elkaar te testen? Helaas hebben veel dealers alleen het een of het ander.

15