Wifi-repeater is plotseling instabiel geworden
Ik gebruik nu al 2 jaar een Netgear AC1200 Wifi Extender om mijn Enphase Envoy systeem voor de rapportage van zonne-energie verbinding te laten maken met mijn internetrouter. Gedurende die tijd werkte het prima, met een paar zeldzame stabiliteitsproblemen. Maar de laatste 2 weken is de verbinding van de Enphase Envoy met de wifi-extender onbetrouwbaar geworden en valt vrijwel onmiddellijk weg nadat ik hem opnieuw heb aangesloten. Ik heb meerdere keren geprobeerd de Envoy en de Netgear repeater opnieuw op te starten, maar dat hielp niet. Uiteindelijk heb ik een fabrieksreset gedaan op de Netgear en hem opnieuw geconfigureerd, maar hij geeft nog steeds een instabiele verbinding met de Enphase Envoy. De Netgear is 8 jaar oud, dus is het mogelijk dat hij aan het einde van zijn levensduur is? De Enphase Envoy staat in de kelder in het washok, en de Netgear extender staat in de speelkamer in de kelder, maar de router staat op de eerste verdieping, 2 verdiepingen hoger, en zowel de begane grond als de eerste verdieping hebben een lichte betonnen ondergrond. Het lijkt vreemd dat de Netgear extender pas de afgelopen weken instabiel is geworden, dus daarom vraag ik me af of hij aan het eind van zijn leven is. Ik weet niet zeker of het een factor is, maar ik schakel de Wifi van mijn router elke avond uit, dus misschien is het voortdurend verbreken en opnieuw verbinden niet goed voor dit soort apparatuur? Ik denk erover om een nieuwe wifi-extender te kopen, maar ik maak me een beetje zorgen dat ik dezelfde problemen zal hebben met het nieuwe apparaat. Ik heb op forums gelezen dat repeaters slecht zijn omdat ze slechte prestaties geven, maar ik zal het voornamelijk gebruiken voor de rapportage van zonne-energie, wat volgens mij vrij weinig dataverkeer is.
2