Beste slimme plug voor homeassistant
Sali zeme Op dit moment heb ik de draadloze schakelaars van Steffen om een paar apparaten te schakelen (voornamelijk luidsprekers die geluid maken als de pc uit staat) die langzaam kapot gaan en niet meer verkrijgbaar zijn in de winkel. Ik zou ze gewoon kunnen vervangen door de nieuwe en hopelijk betere, maar omdat ik nu mijn homeassistant setup heb met hue en nanoleaf lampen, leek het me een goed idee om stekkers te kopen die daarmee geïntegreerd zijn. De weg van de minste weerstand zou zijn om gewoon de hue pluggen te kopen, omdat ik de hue bridge al heb. Maar ik denk dat de mogelijkheid om het stroomverbruik te meten ook goed zou zijn. tldr; mijn doel: prio 1: schakelaar prio 2: meten en tegelijkertijd: - swiss plug - thuisassistent integratie voor schakelen (en eventueel meten) zo weinig mogelijk hacky - zo min mogelijk geklooi en getelefoneer met eigen apps, clouds en accounts is dat mogelijk? bijv. als ik de merken hier in de winkel google kom ik home assistant integraties tegen voor het merk - maar dan niet voor de stekkers - of voor de stekkers maar niet met meet - of homeassistant mogelijk maar via smart things, tuya etc. cloud integratie zigbee klinkt als een manier om te gaan, met de hue bridge heb ik eigenlijk ook een zigbee gateway, maar ik begrijp niet of er grenzen zijn aan de functies in vergelijking met een zigbee gateway zoals die van Nabu Casa in de discussie over de hombli pluggen vond ik de aanbeveling: "Eve Energy CH with Matter over Thread", moet ik gewoon een thread border router nemen zoals die van espressif? Als ik een app nodig heb om te koppelen, is dat prima, maar niet permanent op internet om mijn spullen in huis te bedienen.

4