CPU waterkoelers

40 Discussies voor in CPU waterkoelers

Begin discussie
    Anonymous 4 maanden geleden in CPU waterkoelers

Filter: Ventilatormaat!

Hallo digitec, Het zou erg handig zijn om de grootte van de ventilator te kunnen filteren. Momenteel is het filter nutteloos voor de ( zoek op producten: 140 mm ) 2 producten van de 938 voor de AM5. De belangrijkste specificaties: "Ventilator grootte" bestaan. Hartelijk dank!

2

sixoo1988 5 maanden geleden in CPU waterkoelers

NZXT AM5 upgrade kit voor Kraken X + Kraken Z modellenreeks

Beste Digitec Team Kunnen jullie zoiets in jullie assortiment opnemen of speciaal voor de klant organiseren? https://nzxt.com/de-DE... Modelnummer : PM-KXZSAB1-000

4

Nemo.13 7 maanden geleden in CPU waterkoelers

AIO voor de "NZXT H7 Flow" kast: Lian-Li Galahad Performance 360 of NZXT Kraken 360 RGB?

Ik bouw momenteel mijn tweede pc voor kerst (beide Intel 11900k) en wilde eigenlijk weer voor de Lian-Li Galahad II Performance 360 gaan (die sensationeel koelt), maar ik twijfel door ruimtegebrek. LGA 1200, omdat ik een sale kreeg voor 2x Intel 11900k (in een bundel) voor een geweldige prijs van CH 180. Ik gebruik een klein Mini ITX-bord: https://www.digitec.ch/de/s1/product/gigabyte-z590i-aorus-ultra-lga-1200-intel-z590-mini-itx-mainboard-14787941. Het plan was om de Dark Rock Pro 4 te installeren die ik een jaar geleden heb gekocht. Er zijn echter talloze threads met pogingen om de Dark Rock combinatie (of andere, grote luchtkoelers) te laten passen, waarvan alleen die met heel diep RAM werkten; mijn Corsair Vengeance RGB zijn, volgens de wet van Murphy, de hoogste RGB RAM die ik ken (51mm). Ter vergelijking: Kingston RAM RGB: 41 mm. (Andere moederborden in de sale zijn al lange tijd alleen verkrijgbaar met H510 chipsets. De 4 RAM balken hebben 3600 MHz. H510 borden ondersteunen maximaal 3200 MHz). Als iemand een goede reden heeft om de Kraken 360 RGB niet te installeren, zou ik dankbaar zijn voor advies. Ik was verscheurd tussen de Lian-Li Galahad Performance 360 en de Kraken 360 RGB, pas na het meten en berekenen van de slangen besloot ik dat de Kraken het beste paste. Het moederbord is erg klein en heeft maar 2 RAM-slots. In tegenstelling tot de meeste moederborden die 4 RAM-slots hebben, hoeft de Gigabyte Aorus het niet zonder een slot te stellen. Gemeenschappelijke noemer van beide pc's: dezelfde thermische pasta van Thermal Grizzly Kryonaut en Intel 11900k. Als je geïnteresseerd bent, zal ik de temperaturen van beide 11900k pc's morgen of overmorgenavond in een nieuw bericht publiceren.

2

gheini 1 jaar geleden in CPU waterkoelers

Welke waterkoeling voor socket AMD TR4?

Biedt Digitec waterkoelsystemen aan voor de AMD TR4 socket, die een maximale TDP hebben van iets meer dan 280 W (niet tot 500 W!)...?

1

gheini 1 jaar geleden in CPU waterkoelers

Threadripper - Welk koelsysteem is geschikt?

Weet iemand welk koelsysteem (bij voorkeur verkrijgbaar bij Digitec) geschikt is voor de nieuwste (en krachtigste) Ryzen Threadripper (deze heeft een warmteafvoer van 350 W!!)?

1

UWR_18-92 1 jaar geleden in CPU waterkoelers

Contactdruk koelblok

Over de Thermaltake Pacific W1 https://www.digitec.ch/de/s1/product/thermaltake-pacific-w1-cpu-wasserkuehler-13143372 Daar heb ik de vraag ook gesteld. Hoe weet ik of de contactdruk goed is? Helaas zijn de instructies niet erg informatief. Ik heb een AM4 bord en ben niet blij met de temps. De backplate heeft een kant met schuimrubber. Dit drukt samen als je de standoffs te strak aandraait. Hierdoor wordt het uitstekende deel van de schroef te lang en omdat de gekartelde moer niet doorlopend is, had ik niet eens genoeg contactdruk en startte mijn systeem niet op. kan dit verbeterd worden? Bij mijn vorige AiO Wakü kon je de moeren gewoon zo ver mogelijk aandraaien. Als je de afstandsbusjes tussen het moederbord en de koeler losdraait, zodat de lengte van de uitstekende schroefdraad precies even lang is als de diepte van de moer + dikte van de koelerbeugel, dan ben ik bang dat de moeren niet goed vastzitten.Als je de afstandhouders tussen het moederbord en de radiator los zou maken zodat de lengte van de uitstekende schroefdraad precies even lang is als de diepte van de moer + dikte van de radiatorbeugel, dan vrees ik dat er te veel speling tussen het moederbord, de achterplaat en de radiator zou zitten en je nog steeds niet de gewenste druk zou bereiken. Heeft iemand hier ervaring mee?

0

Anonymous 1 jaar geleden in CPU waterkoelers

Filters bij uitstek voor waterkoelsystemen.

Hallo, We hebben momenteel de keuze uit Complete producten (AiO waterkoeling). Type koeling / Socket / Aansluiting / Materiaal bodemplaat Is het mogelijk om een filter toe te voegen in de sectie "CPU vloeistofkoeling" om het aantal ventilatoren te tonen dat beschikbaar is bij elk compleet model? Dan hoeven we niet telkens door de miniaturen van de 480 beschikbare producten te "bladeren" met 24 weergaven op schaal? En ook : Een keuze van de maximale warmteafgifte (TDP voor Thermal Design Power) Een keuze voor de maximale pompsnelheid. (volume vloeistof per minuut?) Een keuze van de maximale ventilatorsnelheid. (Omwentelingen per minuut?) Een keuze van de maximale luchtstroom van de ventilator. (volume lucht per minuut?) Bedankt voor je interesse.

4

Gonzi89 2 jaren geleden in CPU waterkoelers

NZXT Kraken

Weet iemand wanneer de nieuwe generatie NZXT Kraken met de nieuwe sockets beschikbaar komt?

1

Joystick131 2 jaren geleden in CPU waterkoelers

Waterkoeling voor de nieuwe AM5 CPU

Het wordt tijd om ze in het aanbod op te nemen, dan kan ik binnenkort mijn nieuwe pc bestellen zodra AMD zijn GPU's heeft uitgebracht en ik kan kiezen tussen hen en Nvidia ;) CPU waterblock link: https://www.ekwb.com/shop...

2

Anonymous 2 jaren geleden in CPU waterkoelers

Corsair H150i (niet RGB) Upgrade/ Montage Kit voor Socket 1700

Hoi. Ik ga mijn pc ook meteen upgraden naar aangepaste waterkoeling met de nieuwe CPU. Omdat ik ook alle componenten vooraf zou moeten testen, zou ik daarvoor een montagekit nodig hebben voor mijn huidige H 150i AIO van Corsair. Ik heb wat onderzoek gedaan en zag de LGA1700 Retrofit Kit (CW-8960091) die Corsair aanbiedt. Zou dit de juiste kit zijn? Of moet ik mezelf het slijpen besparen en gewoon even mijn hand erop houden en op die manier testen met de H150i koeler? Wat denk jij?

0

Theo.Si 3 jaren geleden in CPU waterkoelers

Nieuw Lga 1700 stopcontact

Hallo, ik heb onlangs de nieuwe I5-12600k gekregen en een nieuw moederbord dienovereenkomstig. Nu heb ik een probleem, mijn waterkoeling past niet op deze nieuwe LGA 1700 socket, en de nieuwe koeling die ik wil aanschaffen (Nzxt Kraken z73) lijkt nog geen geschikte adapter te hebben. 1. beste Galaxus team, hebben jullie nieuwe Nzxt Kraken z73 al de nieuwe LGA1700 adapters? 2. zo niet, wat kan ik dan doen totdat het Nzxt-team me zo'n adapter stuurt?

3

pedro.f3rreira 2 jaren geleden in CPU waterkoelers

Radiatorformaat filter

Voeg alsjeblieft de optie toe om CPU waterkoelers te filteren op radiatorformaat (120, 140, 240, 280, 360, ...)

2

Pulox 6 jaren geleden in CPU waterkoelers

Waterkoeling op maat

Hallo Ik zoek een aangepaste waterkoelset die er goed uitziet maar zo goedkoop mogelijk is. Is het goedkoper om de onderdelen los te kopen? Zo ja, wat heb ik dan nodig? Ik ben niet erg bekend met het onderwerp. Past een aangepast waterkoelsysteem in deze kast: Sharkoon TG5 RGB? Hoe kan ik het waterreservoir eruit laten zien alsof het RGB oplicht?

+2

10

Anonymous 4 jaren geleden in CPU waterkoelers

EKWB EK-Supremacy EVO

Ik zoek de rubberen isolator voor de EK Supremacy EVO backplate voor AM4. Heeft iemand er een liggen? (AM3 zou ook moeten werken) Bedankt!!!

0

pixxellp98 4 jaren geleden in CPU waterkoelers

XC7 RGB (1200/AM4) - Zwart

Zou het mogelijk zijn om de XC7 RGB (1200/AM4) - Zwart van Corsair in het assortiment op te nemen?

2

Zorin 5 jaren geleden in CPU waterkoelers

Waterkoeling voor soket TRX4

Verkoopt Digitec momenteel TRX4 CPU-koelers, want ik kan er geen vinden met de zoekfilters. Ik wil een aangepaste waterkoelingslus doen met starre leidingen op een Threadripper 3960X.

1

Iguane 5 jaren geleden in CPU waterkoelers

Waterkoeler Ryzer 7 3700x

Beste Gemeenschap Ik heb momenteel een CPU met een boxkoeler erin, maar die is mega luid en dat stoort me. Daarom overweeg ik een waterkoeler aan te schaffen. Maar om eerlijk te zijn heb ik er geen ervaring mee. Kan iemand mij iets aanraden, waar moet ik hier op letten. Ik gebruik de computer om spelletjes te spelen en foto's te bewerken. Bedankt voor je hulp en vriendelijke groeten Iguane

3

Recklezz46 5 jaren geleden in CPU waterkoelers

Hulp bij waterkoeling onderdelen

Ik wil mijn PC bijna helemaal opnieuw opbouwen, alles nieuw behalve het geheugen. Ik wil dus overkill gaan, gepland zijn: - RTX 2080ti Aorus Waterforce Extreme - I7 9700k - Aorus Z390 Hoofdbord Nu heb ik een goed CPU waterblock nodig, maar dat weet ik niet zo goed (welk materiaal het beste is voor koeling, ik denk dat het koper zou zijn). RGB hoeft niet noodzakelijkerwijs En waar moet ik op letten bij het kopen van een radiator? Materiaal? Dikte? Welke behuizing ik zal krijgen is me nog onbekend... daarom wacht ik nog met de radiatorkeuze en met de watertank/pomp... Ik kijk uit naar je tips

1

Jokuurinio 6 jaren geleden in CPU waterkoelers

Eerste aangepaste lus

Hallo Digitec gemeenschap Ik ben van plan eind dit jaar/begin 2019 een nieuwe pc met waterkoeling te bouwen. Omdat dit mijn eerste bouwsel is met waterkoeling, weet ik niet zeker of ik soft-tubes moet gebruiken of dat ik direct hard-tubes moet proberen. Harde buizen spreken me aan vanwege het "mooiere" uiterlijk. (Als hij mooi gebogen is enz.) Ik zou de CPU en GPU willen koelen. Het geheel moet natuurlijk visueel aantrekkelijk zijn en zal voornamelijk gebruikt worden om te gamen. OC is op dit moment slechts secundair. Het geheel moet een Paars/Wit thema bouwen en ziet er momenteel zo uit (Graka ontbreekt): https://www.digitec.ch/de... Een WD Red 2TB harde schijf en een Hyper X 3K SSD worden uit mijn huidige build gehaald, als dat mogelijk is. De grafische kaart zal hoogstwaarschijnlijk een RTX2080ti zijn. Weet nog niet precies welk model, dus dat staat nog open. Het monteren van de backplate voor de grafische kaart zal ook een beetje een uitdaging zijn, denk ik. Waterkoeling heb ik op EKWB in elkaar gezet en zou er zo uitzien als het hard-tubes zouden moeten zijn. Ik zocht alles bij digitec: https://www.digitec.ch/de... Ik hoop dat je me wat tips kunt geven. Vriendelijke groeten

10

Highfly_YT 6 jaren geleden in CPU waterkoelers

TR4 CPU-koeler

Beste medewerkers van Digitec, zou het mogelijk zijn om de EKWB EK-Supremacy sTR4 RGB aan het assortiment toe te voegen? En over Waküs gesproken... welk GPU-blok zou passen op de RTX 2080 TI Gaming X Trio van MSI? LG Hoogvlieger

2

mischastraub 6 jaren geleden in CPU waterkoelers

Een waterkoelsysteem samenstellen

Goedendag allemaal Ik wil graag een waterkoelsysteem samenstellen omdat ik het gewoon leuk vind. Welke onderdelen kun je aanbevelen en hoeveel radiatoroppervlak heb ik nodig om het de moeite waard te maken? En kun je me helpen om iets samen te stellen dat goed werkt? Mijn systeem: Processor: R7 1700X MB: MSI Pro Carbon X350 DDR4: Tridenz Z RGB 2 8GB 3200mhz GPU: Gygabite GTX 1080 M2 SSD: Samsung 256 GB SSD: MX100 256GB HDD Segate 2TB HDD Segate 500GB Kast: NZXT H440 Rood Voeding: Be Quiet DP 11 550Watt Ik weet niet of de kast geschikt is voor waterkoeling, dus ik sta open voor suggesties voor een andere kast. LG Misha

11

Panu3l 6 jaren geleden in CPU waterkoelers

Waterkoeling

Goedemorgen, Ik weet niets van WaKü en wilde vragen of iemand me kon helpen ;). Ik wil een WaKü kopen met harde buizen en RGB weet iemand iets goeds?

5

BaertigerMensch 6 jaren geleden in CPU waterkoelers

EK-FB ASUS ROG R6E RGB monoblokbevestiging - nikkel

Goedendag @Digitec Is het mogelijk het monoblok op te nemen voor https://www.digitec.ch/de/s1/product/asus-rampage-vi-extreme-lga-2066-intel-x299-e-atx-mainboard-6495715? Groeten BeartigerMensch

8

ChernobylFLeshlight 6 jaren geleden in CPU waterkoelers

Vram Koeling Asus X299 TUF Mark2

Zou iemand een idee hebben hoe ik de VRM van mijn Asus X299 TUF Mark 2 moederbord kan koelen?

5

Pulox 6 jaren geleden in CPU waterkoelers

360mm RGB Aura AIO

Kent iemand een 360mm RGB All In One waterkoeler die Asus Aura ondersteunt?

4

Anonymous 7 jaren geleden in CPU waterkoelers

EKWB harde buis kits

Hallo Digitec Zijn de nieuwe hard tube kits van EK Waterblocks binnenkort in jouw winkel verkrijgbaar? Veel dank voor de feedback!

1

yvesgeiser 7 jaren geleden in CPU waterkoelers

CPU temperaturen/piekwaarden

Hallo, Ik koel een 7820x 8 core CPU op ongeveer 4,4Ghz op alle kernen. De TDP (Thermal Design Power) is 140W maar niet O.C. Mijn Waku is een 360 in de kast en 150 Watt koelcapaciteit. Mijn vraag of discussie gaat nu duidelijk over de temperaturen. Onder belasting springen de waarden onmiddellijk naar 80-90 graden en onmiddellijk zonder belasting dalen ze weer naar 40 graden. Is dit normaal? Ik heb het over deze temperatuursprongen. Ik ben me ervan bewust dat de CPU veel stroom trekt. De CPU wordt over de hele linie afgetopt met LM.

4

whitelemur 7 jaren geleden in CPU waterkoelers

Samenstelling WaKü voor CPU & GPU

Beste digitec gemeenschap Ik wil mijn PC uitrusten met een WaKü. Het plan is om de CPU en de GPU te integreren. De volgende onderdelen worden gekoeld: CPU: i7-6700K (LGA 1151) GPU: ASUS GTX 1080 Strix A8G-GAMING Omdat dit mijn eerste WaKü wordt, weet ik niet helemaal zeker of ik alle onderdelen heb die nodig zijn. https://www.digitec.ch/de... Is de backplate voor de GPU echt nodig of kan die verwaarloosd worden? Ik stel je hulp op prijs en sta natuurlijk open voor suggesties voor verbetering :) Bedankt voor je hulp en Greez whitelemur

0

qwertchri1234 7 jaren geleden in CPU waterkoelers

x299 Lga 2066 Monoblok

komen er hier bij Digitec ook monoblocks voor de x299 moederborden? zoals bijvoorbeeld die van ekwb voor de Asus Rog Strix? https://www.ekwb.com/shop...

2

noobway 7 jaren geleden in CPU waterkoelers

amd Threadripper WB

Komen er ook WB's voor de Threadripper via Digitec? Voorbeelden: https://www.ekwb.com/shop...

2

30 van 40 discussies

Orde van de
discussies
Naar boven
Forum voor CPU waterkoelers
StartBegin discussie